Senaste nytt

Illinois Tollway - Betala i efterhand?

Wipe75

Medlem
Hej

Trodde jag skulle klara mig hela vägen men blev tvungen att åka igenom 2 kontroller på slutet då jag inte hade mynt. Frågade sista bemannade och fick en lapp om hur man skulle betala osv.
Men för det första kommer jag inte åt hemsidan från härifrån, gissar på någon blockering utanför USA, och när jag satt på O´Hare och försökte så var det inte direkt lätt att få till.
Så, Vad händer om jag inte betalar? Får Avis kostnaden och drar på mitt kort?
Efter 7 dagar så blir det en Violation, innebär det något för mig?
 

Hachans

Medlem
Din nummerplåt är avläst, förr eller senare kommer en avgift leta sig fram till Avis som kommer debitera ditt kreditkort och lägga på en härlig avgift baserad på hur länge du hyrt bilen.

Så oroa dig itne, en vacker dag kommer det ett kvitto från Avis.
 

chazzie

Medlem
Samma sak hände mig 2011.
Hertz löste det, blev dyrt.

Jag provade det i Florida 2014, men med Budget, kostade även ocker men med tanke på snitthastigheten när man åker vägarna "på sidan om" motorvägen blir det nästan värt det, ack så segt det går med icke-synkroniserade stoppljus galore!
 

Homer

Medlem
Det kostar $3.95 per day ($19.75 maximum per month) + toll fee att använda en transponder så det
behöver inte alls bli dyrt om den aktiverades "mot slutet" (?)
 

palmen

Moderator
Det kostar $3.95 per day ($19.75 maximum per month) + toll fee att använda en transponder så det
behöver inte alls bli dyrt om den aktiverades "mot slutet" (?)
På Avis så får man dock betala priset för varje dag du hyrt bilen, även om inte transponder använts förrän sista dagen.
Blev väldigt dyrt att passera golden Gate, 7$ +19,75$, då jag hyrde bilen en vecka.
 

Homer

Medlem
På Avis så får man dock betala priset för varje dag du hyrt bilen, även om inte transponder använts förrän sista dagen.
Blev väldigt dyrt att passera golden Gate, 7$ +19,75$, då jag hyrde bilen en vecka.

Hertz har just fått betala skadestånd på $3.65 miljoner för precis det.
Hertz scraps surprise fees for crossing Golden Gate Bridge, pays $3.65 million to SF. - SFChronicle.com



På väg till flygplatsen sista hyresdagen i miami körde jag på betalväg, totalkostnaden inklusive vägavgiften
blev under $10 har jag för mig, och det var 10 dagarshyra med Avis.
 

Hachans

Medlem
Hertz har just fått betala skadestånd på $3.65 miljoner för precis det.
Hertz scraps surprise fees for crossing Golden Gate Bridge, pays $3.65 million to SF. - SFChronicle.com

På väg till flygplatsen sista hyresdagen i miami körde jag på betalväg, totalkostnaden inklusive vägavgiften
blev under $10 har jag för mig, och det var 10 dagarshyra med Avis.

Då har du haft tur, så här ser det ut annars. Vilket är helt i linje med vad som skrivs i deras avtal. Avis Car Rental E-Toll | Avis Rent a Car

Senaste hyran jag gjorde, en passage på hela vistelsen. Stämmer överens med villkoren. Fult och en cashgrab rakt av - visst - men det är det som gäller.

Skärmklipp.JPG
 
Toppen