Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

WF789

Medlem
Her er noe på gang : SAS Upgrade – Oppgrader til et høyere komfortnivå | SAS
25/16 timer vs 48 og oppgraderinger i to omganger.

Oppgrader til SAS Plus eller SAS Business ved å by på nettet. Du kan by opptil 18 timer før avgang på alle flygninger med SAS.
Hvis du har et spesialmåltid i bestillingen, må du by senest 25 timer før avgang.
....
Du får et varsel på e-post om hvorvidt oppgraderingstilbudet ditt ble akseptert eller ikke, senest 16 timer før avgang. Hvis budet ditt aksepteres, vil du motta et oppgradert boardingkort når du sjekker inn.
Hvis oppgraderingen bekreftes, vil kredittkortet ditt bli belastet / poeng trekkes direkte fra EuroBonus-kontoen din 25–16 timer før avgang.

Edit: går rykter om at ved bud for poeng så vil man ikke få poeng for ny klasse. Skal ha stått noe om det på en side på sas.dk som nylig ble fjernet igjen.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Jag har sökt på forumet men hittar inget up-to-date så frågar här; Finns det någon motsvarande bid for upgrade tråd men för LH?

EK
 

Doctor-X

Medlem
Har tittat igenom Plusgrade: Rapportera dina bud | Sida 165 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor för de senaste 2 åren för uppgradering PLUS->BIZ för ARN-ORD och tycker att det känns som att man kunnat bjuda 2.500-4000kr för just denna sträckan. Just nu är 7000kr minimum för den resan jag har bokad 9:e aug. När jag söker för att köpa biz biljett på sträckan finns det iaf 9 biljetter kvar i C. Brukar buden gå lägre ju närmare man kommer? Eller är det högre för att det är sommarsäsong?

Minimum budet är nu nere på 4500kr för PLUS->BIZ, det är fortfarande minst 9 lediga platser i C. Prisskillnaden mellan plus och biz är 4300kr om man skulle köpa nya biljetter idag.
Trodde dock att budet borde vara lägre än vad den faktiska prisskillnaden.
 

Canadien

Medlem
Minimum budet är nu nere på 4500kr för PLUS->BIZ, det är fortfarande minst 9 lediga platser i C. Prisskillnaden mellan plus och biz är 4300kr om man skulle köpa nya biljetter idag.
Trodde dock att budet borde vara lägre än vad den faktiska prisskillnaden.

De inser väl att det är en annan marknad de vänder sig till med Plusgrade, där jobbet bara betalar för Plus så får man uppgradera för egna pengar. Då är det smart av SAS att ta mer för Plus+Plusgrade än vad en Business kostar.
 
Toppen