Senaste nytt

Hertz-kampanj upp till 8 000 Eurobonuspoäng, boka senast 7/7-2019 hämta senast 31/12-19

Homer

Medlem
Boka bara din bil senast den 7 juli för hyra senast 31 december 2019.

- 4 000 EuroBonus Extrapoäng för hyra i 2 - 3 dagar
- 5 000 EuroBonus Extrapoäng för hyra i 4 - 5 dagar
- 8 000 EuroBonus Extra poäng för hyra i 6 dagar och längre


Regler och villkor


  • Bokningsperiod: 24 juni - 7 juli 2019
  • Upphämtningsperiod: 24 juni - 31 december 2019
  • Måste använda CDP 736685
  • Måste använda PC 205345 för att få upp till 8 000 SAS EuroBonus Extrapoäng
  • Bilgrupp A och B gäller ej detta erbjudande.
  • Erbjudandet kan inte kombineras med andra erbjudanden, rabatter eller kampanjer
  • Rabatten/kampanjen gäller ej på kilometerbegränsade långtidsprodukter
  • Alla hyror är föremål för Hertz standardvillkor
  • Hertz förbehåller sig rätten att när som helst ändra eller ta bort den här kampanjen
  • Du får följande SAS EuroBonus Extra-poäng beroende på din hyrlängd som ovan angivna schema.
  • Kampanjen gäller för uthyrning i följande länder: Belgien; Kanada; Tjeckien; Danmark; Finland; Frankrike; Tyskland; Italien; Nederländerna; Norge; Spanien; Sverige; Storbritannien; USA
  • Var god ange ditt EuroBonus medlemsnummer i det sista bokningssteget och visa ditt kort vid hämtningstillfället.
Upp till 8 000 Extrapoäng för EuroBonus medlemmar
 
Pro tip, det är (som vanligt) dyrare att boka med den här kampanjen jmf med att bara begagna sig av sin EuroBonus (eller ex Nordic Choice) discount. Som random exempel kostar tre dagars hyra på Gotland för mig som EBG 3200 kr (ger 500 poäng, standard), men med kampanj 3750 kr (ger 4000 poäng, kampanj). Så jämför och räkna på vad ni är villiga att betala för poängen, för den är inte gratis.
 

pswe

Medlem
Pro tip, det är (som vanligt) dyrare att boka med den här kampanjen jmf med att bara begagna sig av sin EuroBonus (eller ex Nordic Choice) discount. Som random exempel kostar tre dagars hyra på Gotland för mig som EBG 3200 kr (ger 500 poäng, standard), men med kampanj 3750 kr (ger 4000 poäng, kampanj). Så jämför och räkna på vad ni är villiga att betala för poängen, för den är inte gratis.

Klok kommentar, håller helt med. Har jämfört på ett 10-tal svenska bokningar igår och vid både kortare och längre hyror var nya kampanjen alltid dyrare, i vissa fall rejält så.
 
Klok kommentar, håller helt med. Har jämfört på ett 10-tal svenska bokningar igår och vid både kortare och längre hyror var nya kampanjen alltid dyrare, i vissa fall rejält så.
Japp, mitt exempel ovan var nog ett av de "mildare" casen, noterade också att det kunde dra iväg till att kosta rejält per extrapoäng i en del fall!
 

Resetokig

Medlem
Noterat samma sak med de tre stora - Hertz, Avis och Sixt. Så länge skillnaden inte är så stor tycker jag det kan vara värt det, men inte när man börjar betala mycket för få extrapoäng.
 

Gizmo79

Medlem
Skall precis boka för ett par dagar i Florida i höst, jag får samma pris med Hertz oavsett om jag har kampanjen ifylld eller ej.

Hur räknas dagarna? vi kommer att hämta ut bilen söndag kväll och lämna tillbaka fredag kväll, med lite god vilja kan man ju få det till 6 dagar fast endast 5 dygn o_O
 
Skall precis boka för ett par dagar i Florida i höst, jag får samma pris med Hertz oavsett om jag har kampanjen ifylld eller ej.

Hur räknas dagarna? vi kommer att hämta ut bilen söndag kväll och lämna tillbaka fredag kväll, med lite god vilja kan man ju få det till 6 dagar fast endast 5 dygn o_O
Kontrollera för säkerhets skull att du verkligen tecknar med kampanjvillkoren! Jag har inte jämfört med om det här är dyrare än en "standard"-bokning (alltså för kund utan någon associerad rabatt; ex EBG+, Nordic Choice Gold, etc), men annars har det konsekvent varit dyrare. Men kan ju ha hittat en ovanlig tid/plats :)

Dagarna räknas på 24h. Så hämtar du söndag kl 18 och återlämnar fredag kl 20 är det 6 "dagar". Tre saker att tänka på:
1) En del firmor har en grace, så ex hämta 18 och återlämna 20 kanske inte räknas som en extra dag; men däremot om återlämning kl 21 vore det. Kontrollera hur många dagar det står i bokningen (annars märker du det på priset när det räknas som en dag till)
2) Du betalar så klart för en hel extra dag även om du bara hyr några timmar till
3) Om du bokat till kl 20 för att det ska bli en extra dag (for the sweet sweet points) men återlämnar säg kl 17 så kan det hända att personalen tar bort de extra timmarna för att ge dig ett bättre pris. Så var beredd säga till vid återlämning att du vill betala för hela bokningstiden ifall du lämnar tidigt.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Vill man testa andra rabattkoder måste man se till att rensa bort allt som förifyllt
dvs.
Rabattkod
Kampanjkod
och även
Priskod


IHG CDP 22754 och Motormännen CDP 560619 brukar ge hyfsade priser som ofta är avbokningsbara.
(Motormännen ger inga poäng någonstans)
 

chazzie

Medlem
Brukar det vara några problem att ta bilen ut ur Sverige inom Norden (Norge och Finland i detta fall)? Jag funderar lite på om det skulle kunna vara värt ~3000SEK för en vecka under semestern och samtidigt inkassera 8k EB-poäng :)
 
Toppen