Senaste nytt

SAS erbjuder vouchers till dubbelt värde

Gus

Medlem
Såg det nu när jag skulle skicka in ett klagomål att de har börjat erbjuda vouchers till dubbelt värde jämfört men vanlig cash kompensation. Vet inte riktigt hur man ska värdera det mot EB poäng när man saknar några tusen för en award resa.
Formulär
Voucher info
Intressant! Lite kort hållbarhet med bara 1 år tycker jag. Undrar om man kan betala avgifter vid awardresa när man ringer Tallinn med vouchern?
 

perhall

Medlem
Tycker det här signalerar att SAS har dålig likviditet. För givet att åtminstone 60-70 procent använder sina vouchers (hur många det i verkligheten är, vet jag såklart inte) så är det ju en klar förlustaffär för SAS. Det liknar situationen 2012, då SAS sålde resevouchers med rabatt för att få in cash...
 

uprof

Medlem
Tycker det här signalerar att SAS har dålig likviditet. För givet att åtminstone 60-70 procent använder sina vouchers (hur många det i verkligheten är, vet jag såklart inte) så är det ju en klar förlustaffär för SAS. Det liknar situationen 2012, då SAS sålde resevouchers med rabatt för att få in cash...
Jo, fast värdet för kunden är ju inte samma som kostnaden för SAS att erbjuda det värdet. Man får ändå anta att de har viss marginal.
 

Thornado

Medlem
Jo, fast värdet för kunden är ju inte samma som kostnaden för SAS att erbjuda det värdet. Man får ändå anta att de har viss marginal.

För att inte tala om det faktum att man nu vet att dessa pengar kommer att spenderas hos SAS, istället för att riskera att kunden tar sina kompensationspengar och går till Coop och köper polarrullar för dem, eller ännu värre, köper flygbiljetter med Norwegian.
 

M.K

Medlem
Såg också detta nu ikväll. Helt klart intressant och win-win både för mig och SAS (kortsiktigt) i detta läge. Jag kommer nog acceptera om de erbjuder mig och jag kan få mitt claim i två-tre vouchers.

Resa gör jag ju hela tiden så bra värde i detta. Väljer oavsett normalt helst SAS.
 
Toppen