Senaste nytt

Hilton i Norden?

ulagun

Medlem
För en tid sedan sålde Hilton sitt Doublletree hotell i Oslo. Enda Hilton i Oslo. Läste att de nu även gjort sig av med Hilton i Malmö.
Någon av er initierade som vet om detta är en ren tillfällighet, eller håller de på att göra sig av med Hilton hotellen i Skandinavien? Vilket vore väldigt synd.
 

Stefan62

Medlem
Norden har aldrig varit en "Hilton"-marknad - de hamnade här genom Scandic-köp och försäljning.

Ryktesvägen har jag hört att man försöker avveckla Norden, men Hilton Slussen är ett hotell med bra lönsamhet och det behålelr man ett tag till.
 

Tjaeng

Medlem
Och så finns det ju HIlton CPH Airport samt tre stycken Hilton i Helsingfors. Och så Hilton i Reykjavik, men det är nog ett sidospår i diskussionen.
 

Stefan62

Medlem
Och så finns det ju HIlton CPH Airport samt tre stycken Hilton i Helsingfors. Och så Hilton i Reykjavik, men det är nog ett sidospår i diskussionen.

Såvitt jag vet ingick alla, utom CPH, i Scandic-köpet och Helsingfors-hotellen går troligen tillbaka till Scandic under 2013.
 

Senator

Moderator
Nu är väl hellre inte Starwood, Intercontinental Hotels eller Marriott särskilt representerade i Norden hellre :cool: Kanske för tuff marknad och för låg RevPAR för dessa giganter?

Till min kännedom har vi:
Marriott i Köpenhamn och Stockholm (Courtyard) samt Renaissance i Malmö
Sheraton i Stockholm
Crowne Plaza i Köpenhamn och Helsingfors, plus några Holiday Inns i Helsinki
 

Gnopps

Medlem
Såvitt jag vet ingick alla, utom CPH, i Scandic-köpet och Helsingfors-hotellen går troligen tillbaka till Scandic under 2013.
Går verkligen de i Finland till Scandic? Hilton på Helsingfors flygplats är nybyggt och nyligen expanderat. Hilton Kalastajatorppa är vad jag förstått ett gammalt prestigehotell. Så dessa två borde bli något annat än Scandic om de säljs.
 

Homer

Medlem
Nu är väl hellre inte Starwood, Intercontinental Hotels eller Marriott särskilt representerade i Norden hellre :cool: Kanske för tuff marknad och för låg RevPAR för dessa giganter?

Till min kännedom har vi:
Marriott i Köpenhamn och Stockholm (Courtyard) samt Renaissance i Malmö
Sheraton i Stockholm
Crowne Plaza i Köpenhamn och Helsingfors, plus några Holiday Inns i Helsinki


Glöm inte Best Western som det dels finns gott om och som dessutom lyckats positionera sig som något
helt annat än en lågbudgetkedja, rummen kanske är det men priserna är i alla fall inte lågbudget.



Best Western - Karta
 

Senator

Moderator
Glöm inte Best Western som det dels finns gott om och som dessutom lyckats positionera sig som något
helt annat än en lågbudgetkedja, rummen kanske är det men priserna är i alla fall inte lågbudget.



Best Western - Karta

Jag är väldigt dålig på Best Western, men är inte affärsmodellen helt annorlunda med att alla hotellen är helt fristående, eller det finns någon "franchise light" modell?
 
Toppen