Senaste nytt

Rapportera dina code share: vad det blev det för bokningsklass?

AABack2ARN

Medlem
Jag skulle tro att det vara Z-klass men det är inte otroligt att det har ändrats i SAS "bokningsklass-stege" och att P flyttats till ekonomiklass efter april förra året och då kan det ju stämma. En djungel är det hursomhaver ;)
 

Senator

Moderator
Nu kunde jag inte hitta det kortet har det på vinden så jag vet inte vilken bokningklass jag hade men den gick under sk6894 men det var United som flög

Jag skulle tro att det vara Z-klass men det är inte otroligt att det har ändrats i SAS "bokningsklass-stege" och att P flyttats till ekonomiklass efter april förra året och då kan det ju stämma. En djungel är det hursomhaver ;)

Du råkar inte ha en kopia av din bokning på mail? Boardingkortet är ointressant så du behöver inte springa på vinden ;) Men för att denna tråd skall ha ett syfte, behöver vi exakt information. Just nu tror jag vi saknar något i ditt fall.

Så, i din bokning segmentet EWR-SJU SK6894, operated by UA1543 vilken bokningsklass har SK6894 på din biljett?
 

ELOS

Medlem
När det gäller att SQ D blir LH P så förstår jag inte riktigt logiken. Det borde bli Z eftersom dertta ger 150 % i både miles and More och SAS Eurobonus....
 

Senator

Moderator
När det gäller att SQ D blir LH P så förstår jag inte riktigt logiken. Det borde bli Z eftersom dertta ger 150 % i både miles and More och SAS Eurobonus....

Det är väl logiskt att Singapore Airlines lägsta och billigaste bokningsklass matchar Lufthansas.? Jag förstår tanken att eftersom D-klass operated by SQ ger 150%. Det handlar delvis om vad SQ är villig att betala M&M för. Men det här gissar jag handlar om revenue och inventory management, inte poängintjäning Jag tror att när det gäller mapping mot bokningsklass så ligger poängintjäning långt nere på priolistan i dessa bilaterala förhandlingar
 

Senator

Moderator
Sträcka: ARN-ZRH
Flygbolag du har bokat hos (marketing carrier): Swiss
Bokningsklass (marketing carrier): J
Flygbolag som utförde flygning (operating carrier): SAS
Bokningsklass (operating carrier): C
Antal poäng EuroBonus: Hade blivit 2.000 EB + 25% EBG bonus men denna hamnade på M&M och gav 2.000 där
När: feb-2019

Ingen överraskning här. J-klass högst på Swiss, C-klass högst på SAS så matchning mellan de två högsta klasserna
 

Senator

Moderator
Tillförlitligheten Star Alliance North Atlantic Joint Venture fortfarande kvar på 100% baserat på min teori om harmoniserade bokningsklasser och inventory management

Sträcka: BRU-JFK
Flygbolag du har bokat hos (marketing carrier): United
Bokningsklass (marketing carrier): Z
Flygbolag som utförde flygning (operating carrier): Brussels
Bokningsklass (operating carrier): Z
Antal poäng EuroBonus: N/A
När: apr-2019
 

Blueman

Ny medlem
Sträcka: FRA-MIA
Flygbolag du har bokat hos (marketing carrier): United
Bokningsklass (marketing carrier): R
Flygbolag som utförde flygning (operating carrier): Lufthansa
Bokningsklass (operating carrier): N
Antal poäng EuroBonus: 4900 (100%)
När: Jun-2019
 
Toppen