Senaste nytt

Upp till 50% poängrabatt på SAS bonusresor, boka senast söndag 30 juni 2019

mha321

Medlem
Jag fick igenom 5 bokningar, 2 longhaul i business och 3 plus inom europa, alla med erbjudandet (visserligen bara 10% på asien, men every little bit counts) kombinerat med FlyPremium. Det enda som inte fungerade var på ett ben där jag inte kunde välja plats, men det gick inifrån "mina bokningar" direkt efter att bokningen var gjord... (och alla longhaul datum stämde perfekt med tillgängligheten enligt travelhacks)

Så det verkar inte bugga för alla :)
 

Brandten

Medlem
Jag fick igenom 5 bokningar, 2 longhaul i business och 3 plus inom europa, alla med erbjudandet (visserligen bara 10% på asien, men every little bit counts) kombinerat med FlyPremium. Det enda som inte fungerade var på ett ben där jag inte kunde välja plats, men det gick inifrån "mina bokningar" direkt efter att bokningen var gjord... (och alla longhaul datum stämde perfekt med tillgängligheten enligt travelhacks)

Så det verkar inte bugga för alla :)

Dator?
Browser?
Länk?
Destination?
Datum?

Behöver ju inte svara på allt men hade varit intressant om man såg ett mönster på eländet.
 

mha321

Medlem
Dator?
Browser?
Länk?
Destination?
Datum?

Behöver ju inte svara på allt men hade varit intressant om man såg ett mönster på eländet.

Chrome i helt egen profil utan några plug-ins alls. Vanliga siten (inte classic).

Destinationer Prag, Rom, Berlin, Hongkong/Shanghai (open jaw), New York. Hela okt, Dec, Nov, Mar, Jan, I den ordningen.

Samtliga med flypremium till plus (Europa) eller business (longhaul).
 

JensE

Medlem
Ni som har problem med chrome testa ctrl+f5.
Efter detta (du laddar om siten från servern och ignorerar din lokala cache) så fungerade det bra för mig.
 

JensE

Medlem
Tips på resmål.
Kiev och besöka tv aktuella Chernobyl för 21k poäng i plus med flypremium.
6d19c1739556b8708949f75b7c09ff14.jpg
 

Gus

Medlem
Tack för tips! :) Jag är EBS och bokade precis en resa för mig och dottern (3 år) till Chicago i oktober. 72 000 poäng i business, använde fly premium. Jag skulle åka med SAS till Chicago under strejken men blev ombokad till United och LOT. Hoppas på upprepning av detta även denna gången :).
 

schrute

Medlem
SAS extremt snåla tillgänglighet av flyg i business blir ju än mer frustrerande när man kör en kampanj. Rabatten blir således endast teoretisk. Ungefär som om H&M skulle rea ut alla kläder i en tom klädhängare.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Det står ju "upp till 20%" för USA/Asien - är det så att det är 20% för USA och bara 10% för Asien?
Om jag söker till ORD så får jag priser på 48k, men om jag försöker boka en resa till Beijing istället så landar det på 54k.

SAS IT imponerar igen. När jag nu bestämde mig för att boka Beijing även med "bara" 10% rabatt så fick jag följande:

Skärmavbild 2019-06-25 kl. 11.42.50.png

På något underligt sätt landar det alltså på 48600 poäng. Inte bara något knas i bokningsdialogen, utan jag lyckades boka och detta var poängsumman som drogs också.
 
Toppen