6 sept 2011. Kom in via att jag läst en lång reseskildring av Martin Björnström som jag hittade på nätet som han hade gjort i business jorden runt om jag minns rätt. Hittade via Martins namn in på BC som jag blev medlem i eftersom det var intressanta frågor som kom upp och man kunde läsa om trevliga genomförda resor. Jag var själv ganska engagerad i resefrågor eftersom jag reste mycket i tjänsten och vi hade en uppsjö av okompetenta resebyråer som vi skulle anlita. Jag försökte så gott det gick att kortsluta dessa dåliga resebyråer trots att jag då var statligt anställd. Jag har in i det längsta vägrat att göra långresor i ekonomiklass och det målet har jag uppfyllt och gör det fortfarande.
Jag tycker fortfarande att det största som gjorts inom BC är när Martin organiserade en BC resa med SAS sista MD80, ARN-CPH och egen BC flygning CPH-OSL. Flygningen CPH-OSL var endast för BC medlemmar. Flygningen genomfördes då på låg höjd, ung 300 meter lite beroende på molnhöjden, över Danmark och sedan vidare till OSL, dock då på högre höjd eftersom molnhöjden blev för låg över Skagerrak och till slut en fin lågflygning över Oslo och sedan för en överflygning av Gardemoen och sedan landning. En häftig flygning och då jag jag ändå gjort över hundra resor i cockpit med bl a SAS, men den här tog priset. Hela upplägget var suveränt, tack än en gång Martin.
Naturligtvis serverades champagne och mat med alla tillhörande drycker även för oss som satt i ekonomi. SAS Plus kan slänga sej i väggen, det var bättre förr.
Jag tycker fortfarande att det största som gjorts inom BC är när Martin organiserade en BC resa med SAS sista MD80, ARN-CPH och egen BC flygning CPH-OSL. Flygningen CPH-OSL var endast för BC medlemmar. Flygningen genomfördes då på låg höjd, ung 300 meter lite beroende på molnhöjden, över Danmark och sedan vidare till OSL, dock då på högre höjd eftersom molnhöjden blev för låg över Skagerrak och till slut en fin lågflygning över Oslo och sedan för en överflygning av Gardemoen och sedan landning. En häftig flygning och då jag jag ändå gjort över hundra resor i cockpit med bl a SAS, men den här tog priset. Hela upplägget var suveränt, tack än en gång Martin.
Naturligtvis serverades champagne och mat med alla tillhörande drycker även för oss som satt i ekonomi. SAS Plus kan slänga sej i väggen, det var bättre förr.