Senaste nytt

Hur funkar det om man väljer "familj" i grinden till loungen?

Ancistrus

Medlem
Har inte rest på ett tag så idag när jag skulle in i Guld-loungen på Kastrup (CPH) fick jag för första gången frågan på skärmen i grinden om jag hade med mig någon gäst eller familj. Idag var jag ensam så svaret var lätt, men hur funkar det om man väljer "familj"? Får man då i nästa steg ange antal familjemedlemmar? Gör grinden någon kontroll (namn, PNR, ...) på att det verkar rimligt att de efterföljande är familjemedlemmar, eller är det upp till de från SAS som brukar sitta där att reagera om familjen verkar ha en annorlunda åldersstruktur?

Skall eventuellt ut och resa med en av tonårsdöttrarna och hennes kompis i höst. Dotterns kompis tillhör naturligtvis inte familjen, men jag är nyfiken på om grinden skulle reagera om jag skulle försöka få in henne som en i familjen.
 

WAR

Medlem
SAS LOUNGES
Ta med en gäst: Du som har EuroBonus Guld- eller Diamant-kort och reser med SAS, Widerøe eller andra bolag inom Star Alliance, får ta med dig en (1) gäst till en lounge hos SAS, Star Alliance eller en SAS-partner. Detta gäller när din gäst också reser med SAS eller Star Alliance.

Ta med familjen: Du som har EuroBonus Guld- eller Diamant-kort kan ta med familjen (maka/make/partner och egna barn – högst fyra familjemedlemmar) till SAS Lounges, om familjemedlemmarna också reser med SAS eller Star Alliance.


Man behöver inte vara på samma bokning men när man trycker familjeknappen kommer personalen som står i närheten göra en okulärbesiktning av sällskapet. Två tonårstjejer kommer inte ens höja deras ögonbryn så risk för någon form av fråga betraktas som väldigt låg.
 
Jag har inte provat men min bild är att om ni finns på samma bokning är det lugnt.
Går även om man inte är på samma bokning, men då kan krävas manuell handpåläggning av loungepersonal genom grind - vilken ju kan vara en "risk" i sammanhanget. Jag delar dock @WAR (spexigt nick!) uppfattning att ser ni ut som Kärnfamilj 1A (två vuxna + två tonårsbarn) kommer ingen ifrågasätta sällskapet.
 

Johans00

Medlem
Gick för några veckor sedan in i loungen med två kompisar som min ''familj'' där den ena är japan och vi andra två kritvita. Tjejen vid grinden höjde inte ens på ögonbrynen så du är nog lugn ;)
 

Hachans

Medlem
Gick för några veckor sedan in i loungen med två kompisar som min ''familj'' där den ena är japan och vi andra två kritvita. Tjejen vid grinden höjde inte ens på ögonbrynen så du är nog lugn ;)

Japp, det är det som är så bra med att missbruka förmåner att vi till slut blir av med familjetillgången i loungen helt när alla tar in sina fyra kollegor som familj.

Det är skönt, det kommer bli mycket trevligare i loungen när man slipper kids som gömmer smör i fåtöljerna och tafsar på buffématen! :)
 
Toppen