Senaste nytt

Plåta Boxen - mat i SAS Plus inom Europa

Status
Stängd för vidare inlägg.

sandek

Medlem
Helt klart har det blivit mycket bättre på den punkten.

Om de nu bara kunde införa en *garanti* för seatblock på något sätt skulle det på de flesta resor vara good enough. Då visste man ju att man faktiskt fick plats att sitta och jobba på vägen och kunde planera det. Det enda jobbet är intresserat av att betala i det fallet är flexibilitet. Så finns det plus saver som alternativ så blir det antingen go eller annat bolag för då brukar vanlig plus vara för dyr. Men när det inte finns saver så kan man få en avbokningsbar biljett till betydligt bättre pris än många andra ställen.

Inte fan är det någon som betalar för maten, varken arbetsgivare eller privat. De måste väl ha något på de längre linjerna, men de kunde lika gärna lägga ner kuben helt och låta passageraren välja en macka av den typ de har I go. Färre olika saker att lasta borde vara billigare....
Tror folk betalar för att det är lite status.
 

Torandi

Medlem
Dagens middag Zürich - Stockholm. Den här är nog faktiskt en av de jag tycker är rikigt god (inte potatisen, men äter man i loungen finns inget behov av den).
20190610_202535.jpg
 

Voyageur

Medlem
Alltså de flesta portionsbilderna ser ruskigt snuskiga ut som matbilder. Tycker den här boxen är matmässigt extremt okreativ och trist. Ska på nästa plus flight om 1.5 veckor ta med egen mat och tacka vänligt nej för boxen när den delas ut.
 

fcx

Medlem
Alltså de flesta portionsbilderna ser ruskigt snuskiga ut som matbilder. Tycker den här boxen är matmässigt extremt okreativ och trist. Ska på nästa plus flight om 1.5 veckor ta med egen mat och tacka vänligt nej för boxen när den delas ut.

Problemet är att det ser "äckligt" ut, men oftast är smaken klart bättre än exempelvis Lufthansas servering. Det "läckte" ju bilder för några månader sedan där kubens innehåll var prydligt upplagt på porslin, man kan ju hålla tummarna...
 

Voyageur

Medlem
Problemet är att det ser "äckligt" ut, men oftast är smaken klart bättre än exempelvis Lufthansas servering. Det "läckte" ju bilder för några månader sedan där kubens innehåll var prydligt upplagt på porslin, man kan ju hålla tummarna...

Jag vet att jag är rätt kräsen med mat då jag jobbat professionellt med det på högre nivåer. Men samtidigt tycker jag man ska vara lite medveten av vad man stoppar i sig. Ens kropp är ens tempel och bara du själv kan ta hand om det. Flygplansmat har en tendens att oftast (undantag biz/first) vara en smörja eller gegga av oidentifierat innehåll alla "meat or fish", självklart tillagat av billigaste ingredienser, vi pratar knappast gårdskött eller hållbara grönsaker.
Visst är jag superhungrig får man ta det som erbjuds men kan jag proaktivt undvika den typen av flygplansmat tex genom att ta med eget från flygplatsen så gör jag nog helst det......
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen