Senaste nytt

Amex platinum erfarenheter och några frågor

Gargamel

Medlem
Amex Platinum är inte superbra när det kommer till poänginsamling med flygbolag vilket jag tolkar som att du uppskattade med Norwegian-kortet?

Jag är lite förvånad att det inte har nämnts tidigare i tråden men för just poäng är Amex SAS Premium/Elite oslagbart, 15/20 poäng/100 kr och 30 poäng/100 kr vid köp via Sas. Plus att du får en eller två (baserat på vilket kort) 2-4-1 voucher (res två betala poängpriset för en) om du spenderar 150k/300k på ett kalender år.

Det komplimenterat med ett Sas Mastercard Premium så har du minst 15 poäng/100 på alla dina köp och dessutom 22k-28k eurobonus poäng i välkomstbonus (om du använder någon av rekryteringslänkarna för Amex som finns här på forumet)

Sedan för lounge behåller du ditt Eurocard Plat.

Finns många här på forumet inklusive mig som kör Amex Plat, Amex Sas Elite/Premium och Sas Mastercard Premium men då börjar vi prata om rätt mycket i kortavgifter om man inte reser relativt regelbundet.
 

krille30

Medlem
Stort tack för all er information. En fråga till hur är er erfarenhet av Amex conciergservice på platinum har ni tex använt dem vid bordsbokning restaurang, hitta biljetter evenemang etc? Har det fungerat bra? Fungerar det både i Sverige o utomlands?
 

danielhog

Medlem
Stort tack för all er information. En fråga till hur är er erfarenhet av Amex conciergservice på platinum har ni tex använt dem vid bordsbokning restaurang, hitta biljetter evenemang etc? Har det fungerat bra? Fungerar det både i Sverige o utomlands?
De gånger jag försökt använda concieegservice, vilket bara är ett fåtal, har de inte lyckats med något jag själv inte lyckats med. Försökt få bord på någon restaurang och biljetter till evenemang. Det kanske går bättre för andra, eller så är poängen att det är bekvämare att ringa ett samtal istället för att boka själv.
 

Brandten

Medlem
De gånger jag försökt använda concieegservice, vilket bara är ett fåtal, har de inte lyckats med något jag själv inte lyckats med. Försökt få bord på någon restaurang och biljetter till evenemang. Det kanske går bättre för andra, eller så är poängen att det är bekvämare att ringa ett samtal istället för att boka själv.

Samma erfarenhet här. En tjänst jag inte värdesätter alls när jag funderar på vilket kort jag ska ha.
 
Toppen