Senaste nytt

SAS ställer in morgonflygningar mellan Visby och Arlanda

Tydligen ämnar SAS upphöra med sina ”morgonflygningar mellan Visby och Arlanda. Trist för Gotland. Vet någon mer om detta? Samband med avbrottet i samarbetet med flybe? Visby flygplats sägs ju annars gå bra. Källa Sveriges Radio P4 Gotland
 

Hachans

Medlem
Tydligen ämnar SAS upphöra med sina ”morgonflygningar mellan Visby och Arlanda. Trist för Gotland. Vet någon mer om detta? Samband med avbrottet i samarbetet med flybe? Visby flygplats sägs ju annars gå bra. Källa Sveriges Radio P4 Gotland

Vilket flyg tänker du på då?

Kollar jag några random datum i tiden fram till januari 2020 så går första flyget 06.40 och baserat på priset så verkar det inte vara några problem att fylla det.
 
De artiklar som finns ute har inte mer information än just ”morgonflygningar” (tyvärr verkar dt inte gå att länka här längre), men jag antar att det är 6.40 som avses?
 

uprof

Medlem
Det är 6:40 som ställs in, from oktober. Finns en intervju med SAS på P4 Gotland.

Jag förstår inte. Det brukar vara knökfullt.
 

uprof

Medlem
Dagspendlingen till Uppsala blev med ens lite bökigare. Får väl se om BRA kan vara ett alternativ, men att ta sig från Bromma till Uppsala är ingen lek heller.
 

uprof

Medlem
Från helagotland.se: ”Bakgrunden till neddragningen ... är att SAS byter ut den operatör som flyger ATR 72-planen.”
 
Toppen