Senaste nytt

Mer poäng för köp i lokal valuta (utomlands) med SAS Eurobonus Mastercard, 15/6-15/8

Är det inte konstigt att man måste själv anmäla sig vid varje gång de kör specialare ? Tycker det isåfall borde vara tvärt om, att man kan tacka nej men ja är alltid utgångspunkten. Missade en kampanj i julas:(
Jag gissar att det har att göra med ungefär det här:

Säg att dom har räknat på det och anser att dom kan dra igång en kampanj där dom ska ge bort X antal extra poäng.
Om alla automatiskt skulle få extra poäng kanske potten bara skulle räcka till Y extra poäng per 100:-

Men eftersom dom vet att långt ifrån alla ändrar sitt köpmönster vid liknande kampanjer, kan man fläska på med lite extra till dom som faktiskt gör det.
Dessa urskiljs via anmälningsförfarandet och kan då istället erbjudas Y+Z extra poäng per spenderad hundralapp.
Vips ser marknadsföringen så mycket bättre ut och alla (nåja) blir nöjda och glada.
 
Last edited:

trollet

Medlem
Ja det är svårt att veta om man kommit med i kampanjen även om man tror sig svarat i tid (om man inte kommer håg att spara svarsinfot...) :rolleyes:
Så jag var nyfiken på första köpen . Men det verkar funka för mig... Campain Points kommer in...

upload_2019-6-18_11-36-6.png
 

gneken

Medlem
Jo det hade jag. Jasså, visste inte att Curve att valutapåslag på helgdag också, dubbel fail då från mig :)
Är du i utlandet in du köra direkt med ditt SAS MC för att få poängen. Är du däremot i Sverige får du köra Curve och ändra till att debitera i annan valuta än SEK.

Dock hade jag undvikt helger då det blir dubbel valutapåslag.
 

Capa

Medlem
Får aldrig mail jag heller, vill hävda att det är nåt fel i deras system. Men att få SK IT övertygade om att så är fallet är inte det lättaste.

Fler än jag som får detta meddelande när man försöker ändra inställningar under "prenumerationer"?
Visa bifogad bild 92249

Jag har exakt samma grej. Men du kan vara lugn (eller?), jag pratade med SAS support om detta och de kunde inte heller ändra mina inställningar. Så jag hängde kvar medan till ringde till SAS Global support (?). Efter en stund sa agenten att SAS har problem med sina system och att det bästa jag kan göra är att avvakta i ett par veckor och se om mailen sen börjar rulla in igen.. :(. Får fortfarande inga Mail så klart frustrerande detta. Vet med säkerhet att jag slutade få Mail helt plötsligt i slutet av mars/början på april. Vet också att vi är flera här som har exakt samma problem. Så lösningen verkar vara att avvakta for now...
 

JohanW

Medlem
Så räcker med att valuta är annat än SEK även om man kör från Sverige? Tänke Amazon beställningar i EUR.
 
Toppen