Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JohnnyWilde

Medlem
Ok, tack

Är faktiskt inte ens ute efter F, utan vi är 4 som skall resa så chansen på C biljetter (Australien) framåt Februari borde väl finnas...

Asiana är dom enda som dyker upp hittills :rolleyes:
Det finns , inofficiellt, stor tillgång på Singapore i C via vissa star Alliance hubbar med upp till 8 awards per flight. Men det krävs en bra dialog med Tallinn för finna dem.
F är också tillgängliga men kräver ännu mer aktivitet.
 

danielhog

Medlem
Det finns , inofficiellt, stor tillgång på Singapore i C via vissa star Alliance hubbar med upp till 8 awards per flight. Men det krävs en bra dialog med Tallinn för finna dem.
F är också tillgängliga men kräver ännu mer aktivitet.
Har du lust att vara lite specifik gällande F? Är det huaca till någon säger sig se tillgång eller finns det något knep?
 

Linush

Ny medlem
hej,

Jag försöker boka en SAS resa med familj till Japan. Har rätt mycket poäng så tänkte boka 5 biljetter med poäng och utnyttja min flypremium och flyga business för Go. Det verkar dock omöjligt att hitta biljetter för poäng i Business. Någon som vet hur man gör eller har tips ?
 

Samosaguas

Medlem
hej,

Jag försöker boka en SAS resa med familj till Japan. Har rätt mycket poäng så tänkte boka 5 biljetter med poäng och utnyttja min flypremium och flyga business för Go. Det verkar dock omöjligt att hitta biljetter för poäng i Business. Någon som vet hur man gör eller har tips ?
Tyvärr är det i princip omöjligt att hitta 5 biljetter med SAS till Tokyo. Svårt nog att hitta två...
 

danielhog

Medlem
hej,

Jag försöker boka en SAS resa med familj till Japan. Har rätt mycket poäng så tänkte boka 5 biljetter med poäng och utnyttja min flypremium och flyga business för Go. Det verkar dock omöjligt att hitta biljetter för poäng i Business. Någon som vet hur man gör eller har tips ?
Hej och välkommen till forumet. Tokyo är nog den populäraste destinationen och därför svårast att hitta bonusplatser till. Du kommer inte att hitta fem på samma flyg i business, du ska vara glad om du får med fem på samma flyg i olika kabinklasser.

Tokyo går åt vid släppet redan vilket är ca 330 dagar innan avresa, dock är det blackout över populära perioder, typ påsken.

Rekommenderar att kika lite på forumet generellt och sen ställa mer specifika frågor.

Sas egen sökning är bäst men det går att sätta upp notiser via Expertflyer som då bevakar automatiskt.

Jag tycker personligen att SAS är alldeles för snåla med poängplatser jämfört med hur brett man marknadsför sig.
 

Canadien

Medlem
Har du riktigt gott om poäng så kan man köpa vanliga peng-biljetter fast betala med poäng. Tokyo t o r kostar då ca 200.000p per person i Business så för 1M Eurobonus är det möjligt att få in 5 pers. Vad jag vet så är det bara Singapore Airlines och Thai som släpper upp till 8 platser i Business med viss (3-12 mån) framförhållning.
 
Har du riktigt gott om poäng så kan man köpa vanliga peng-biljetter fast betala med poäng. Tokyo t o r kostar då ca 200.000p per person i Business

Mycket god poäng (heh...) att man kan boka med poäng + pengar, men nog är det väl dyrare än så? När jag söker får jag 316 800 poäng tor för en person i business (ARN-NRT). Jag vet inte riktigt hur poängtabellerna för poäng+pengar ser ut (och sitter inte så att jag kan söka dem just nu), men jag tror aldrig jag sett under 300 000 för en business-t o r med SAS.
 
Mycket god poäng (heh...) att man kan boka med poäng + pengar, men nog är det väl dyrare än så? När jag söker får jag 316 800 poäng tor för en person i business (ARN-NRT). Jag vet inte riktigt hur poängtabellerna för poäng+pengar ser ut (och sitter inte så att jag kan söka dem just nu), men jag tror aldrig jag sett under 300 000 för en business-t o r med SAS.

Rättar mig själv, poängtabellerna (med endast från-priser) finns på Poängtabeller | SAS . USA kan fås från 231 000, men Asien kostar från 319 000 och uppåt.
 
Toppen