Senaste nytt

Hur lång tid tar AMEX Elite att faktiskt få?

squeezen

Medlem
Det låter som extremt lång tid! :eek: Men amex är ganska långsamma med mycket tycker jag. När jag beställde priority pass via amex platinum så tog det närmare 1.5 månad. Med Eurocard platinum tog det under 1 vecka.
Normalt ska de vara rätt snabba så jag ringde för att kolla och de hade "något hakat upp sig i systemet".
Jag fick tim in statuspoängen men inte kortet så anade ugglor i mossen...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Nu har min fru (som värvade mig) fått sina värvningspoäng men jag har ännu inte fått beviljad kortansökan. Bollen verkar i alla fall vara i rullning så att säga.

Hoppas jag kan få mina statuspoäng inom 3 veckor, så jag kan prova loungen i Rom! :)Jag är ute efter Birra Moretti och espresso, och det borde de ha även i PP-loungen om jag inte hinner bli EBG.
 
Jag ansökte om ett elite för ett par dagar sen, har ett premium sen tidigare, och för mig blev det godkänt direkt. Nu var det mindre än 6 månader sen jag sa upp mitt förra elite kort om det kanske har med saken att göra

Bra tajming, med ca 3000kr kvar till vouchern på premium kortet kom idag Elite kortet (med en mycket intressant satt kreditgräns)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Oscar Lührs

Ny medlem
Efter att ha samlat inspiration här på BC slog jag till och beställde ett AmEx Elite. Beställde 20/6 via värvningslänk. Fick ingen bekräftelse via mail etc. Igår, 26/6, låg kortet i brevlådan. Lite märkligt kan jag tycka...
Nu börjar jakten på poäng!
 
Efter att ha samlat inspiration här på BC slog jag till och beställde ett AmEx Elite. Beställde 20/6 via värvningslänk. Fick ingen bekräftelse via mail etc. Igår, 26/6, låg kortet i brevlådan. Lite märkligt kan jag tycka...
Nu börjar jakten på poäng!

Jag fick inte heller något mail när jag beställde kortet. Men när jag väl fick kortet och använde de, regga Apple Pay så fick jag ett välkomstmail. Så prova använd kortet så borde du få någon respons från amex :)
 
Toppen