Senaste nytt

Qatar Airways går med i Oneworld

Concorde

Founding Member
Jag misstänker att FT använder Flight Global(FG)s artikel som källa och FG har gissat vild om kommande press event av oneworld.

Vi har diskuterat om detta i den här tråden: http://www.businessclass.se/ovrigt/6347-allmaenna-ryktestraden-2.html#post80641

FT hävdar att dom har två separata verifierade källor, vilket är standard policy för att dom skall publicera något. FT är inte känt för sensationalism. Antingen har Qatars CEO grävt sin egen grav, eller så har någon lurat FT. :)
 

henrik l

Medlem
I allmänna ryktestråden lade jag en länk till FT och det verkade vara så att Qatar's VD, sa att han inte hade sagt att Qatar inte skulle gå med OW, typ felcitering.
 
Sant eller inte, det skulle vara enormt trevligt och ett bra komplement. Bra bolag, och till skillnad från RJ flyger QR på ARN, vilket ger intressanta möjligheter österut.
 

agehall

Medlem
Det var ju en riktigt trevlig nyhet! Det är på tiden att bolagen i mellanöstern väljer sida.

Detta borde även göra att Emirates och Ethiad inte kan gå till OW. Om Ethiad nu uppvaktas av AF, så kan vi ju hoppas att detta innebär EY till *A. Det är något jag verkligen skulle uppskatta.
 
Toppen