Senaste nytt

Emirates säljer "unbundled" business class

MTheC

Medlem
Såg en hel del artiklar, se te x Loyaltylobby om att Emirates börjar sälja en business class-biljett utan loungetillgång, Seat selection och limoservice. Någon som sett något om vad det innebär för priset och vilka rutter det gäller?

Hoppas inte detta blir standard, tycker det är jobbigt med denna typ av nedslimmade produkter och brukar ju ofta sluta med att priset på övriga biljetter höjs istället för att det blir billigare med denna typ av biljett.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Resenär

Medlem
Om priset går ner känns det ju vettigt ändå, lounge har man ju ändå oftast via status, seatselection känns onödigt i business, eller iaf inte värt en kostnad.
 

MTheC

Medlem
Om priset går ner känns det ju vettigt ändå, lounge har man ju ändå oftast via status, seatselection känns onödigt i business, eller iaf inte värt en kostnad.
Tror nog inte alla har status med Emirates, kan personligen säga att jag inte har det men ändå flyger dem då och då. Seat selection är viktigt för mig när jag reser med andra, i synnerhet med familjen, men kan leva utan det om jag reser själv.

Min oro är nog mer att det snarare kan vara början på en urholkning av vad som ingår även i business och det leder ju sällan till lägre pris utan bara att priset ligger kvar på samma nivå som tidigare men det som tidigare ingick inte gör det längre.
 
Toppen