Senaste nytt

Marriott - ett oseriöst företag som inte går att lita på?

Myllys35

Medlem
Hej,

Jag gjorde en bokning för SLS LA via Marriotts hemsida, men hittade sedan en bättre deal och avbokade inom en dag (vilket var gränsen för öppet köp). Fick en bekräftelse på avbokningen och trodde att allt var lugnt. Några dagar senare dras dock pengarna från mitt Amex.

Nu börjar problemen... De telefonnummer som finns på Marriotts hemsida är inte i bruk. Har provat ringa från olika telefoner i flera dagar. Det finns inte heller någon mejladress till kundservice. Jag får endast fram ett formulär med massa konstiga förval, provade det som låg närmast till hands, men hamnade då på fel avdelning och fick ett goddag yxskaftsvar.

Någon som vet hur man kommer i kontakt med Marriott, har de något fungerande telefonnummer? Bör jag försöka kontakta hotellet direkt istället? Vore tacksam för hjälp om någon har input. Jag har också initierat ett bedrägeriärende via Amex just in case.

En sak är säker, aldrig mer skojarna på Marriott för min del. De får ju Herrz att framstå som konsumentvänliga...
 

Myllys35

Medlem
Jag hade lugnat mig lite och inte sett det som värdens undergång. Det har säkert blivit fel. Kontakta hotellet så löser det sig, det är ju ett stort företag.

I vanliga fall hade jag nog räknat med att det krediteras så småningom, men med kass kundservice och en debitering flera dagar efter min avbokning känns det sådär. Det är dessutom ett stort belopp det rör sig om.

Blir inte lugnare när det enda kryptiska svaret man får från kundtjänst är undertecknat av ”Shashank” :rolleyes:
 

Erth

Medlem
Om du har tele2 tex kan du inte ringa Hyatt / Hilton och säkert Mariott oxo.

Jag ringde tele2 och frågade varför toll free number inte fungerar och de kollade upp att Telia är de som driftar de numren och tele2 fungerar inte.

Kan säkert vara så från annan operatör oxo. Testa och ring från jobb eller om någon har en hemtelefon

01 numret går dock jättebra att ringa om man vill betala för sig. Har du testat det?
 

Myllys35

Medlem
Om du har tele2 tex kan du inte ringa Hyatt / Hilton och säkert Mariott oxo.

Jag ringde tele2 och frågade varför toll free number inte fungerar och de kollade upp att Telia är de som driftar de numren och tele2 fungerar inte.

Kan säkert vara så från annan operatör oxo. Testa och ring från jobb eller om någon har en hemtelefon

01 numret går dock jättebra att ringa om man vill betala för sig. Har du testat det?

Funkade inte från Telialur, men jag får anpassa mig till dagens verklighet och använda sociala medier :)
 

Myllys35

Medlem
Är ett inte ovanligt indiskt namn, inget konstigt med det.

Nej, det behöver inte vara konstigt, men det är ju inte heller konstigt att reagera på hur det låter när man inte behärskar det indiska språket. Precis som att en och annan kanske lyfte på ögonbrynen när de hörde namnet på SPPs tidigare vd Snorre Storset - inget konstigt med det
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen