Senaste nytt

Har ni gett bort Eurobonus poäng till välgörenhet?

Ja, som rubriken lyder, har ni gett bort några av era poäng till välgörenhet? Det finns ju några olika att välja på i EB shopen.

Jag hade lite poäng över på mitt EB konto. Då jag är inne i en "torrperiod" vad gäller flygningar i tjänsten (kommer börja flyga i Februari igen) och jag precis bränt av 90 000 poäng på en resa till New York så kände jag att jag inte hade någon större användning för mina poäng, så jag köpte en "smilebag" för 4723 poäng och gav bort 12000 poäng till World childhood foundaiton. Så kan man ha lite bättre samvete.

Frågan är dock hur mycket pengar till välgörenhet genererar 1 poäng? Någon som har koll på det?
 

Dr. Miles

Expert
Jag har donerat några av mina Amercan Airlines AAdvantage miles och United Mileage Plus miles för att förlänga giltighetstiden av miles. Men jag har aldrig gjort det hos SAS EuroBonus. Jag visste inte ens att det fanns möjlighet.
 

sembl

Medlem
Jag gav bott alla mina gratisnätter på Gothia Towers (ca 20 + som de tyckte var värt 500 per natt) och gick till Rädda Barnen. Var inte alls sugen att spendera mer tid där. Göteborgs alltså, kanske enda staden där det regnar från sidan eller nerifrån och upp.
 

anjak

Medlem
Fick just mail från SAS om att donera EB poäng till röda korset, jag kan däremot inte hitta någon info om hur dom värderar poängen. Någon som vet?
 
Toppen