Senaste nytt

Vilket exotiskt resmål till jul?

Jag har haft förmånen att besöka många paradisstränder. På samtliga kontinenter.
Seychellerna kan jag rekommendera som en favorit för vykortsvyer, vit sand och turkost vatten.
Fördelarna för mig är förutom önskemålen ovan spektakulär natur, det finns mycket att göra, bra mat och dryck, blandade prisnivåer på boenden och restauranger, trevliga människor, sekulärt, säkert, bra tillgänglighet från Sverige mm mm.
 

squeezen

Medlem
Jag och tjejen tänkte för första gången i våra liv dra på en resa till nått riktigt exotiskt resmål i vinter. Tänk vykortsvyer, vit sand, turkost vatten.

För första gången sen jag började med Eurobonus några år sen så kommer jag få en voucher i snar framtid men det kanske får bli en senare resa att nyttja den? Har 100k EB-poäng också.

Frågan är helt enkelt vad ni kan rekommendera. Vi har snackat om Seychellerna, Maldiverna, Mauritius eller liknande men vi har ingen direkt koll.

+ om det även finns något annat att göra än att ligga på stranden 24/7 så kanske nån helt avlägsen ö utan nån annan turist överhuvudtaget inte är exakt det vi söker.
Inne på samma som andra. Om budget tillåter, välj maldiverna, kan bara hålla med @rvarttinen om
Att constance moofuahi är grymt bra.

Mer billiga alternativ finns väl i hela sydostasien. Utöver där du varit är ju Bali väldigt populärt på forumet, äventyr, djungel, puls, stränder finns i nära omnejd.

Långt bort, men Australien har mycket grymma vykorts-spots också.
 
På Maldiverna är mina favoriter Soneva Jani, originalet Soneva Fushi och gamla Soneva Gili, numera Gili Lankanfushi.
Nackdelen med Maldiverna är att öarna där den lokala befolkningen bor tyvärr ofta saknar all charm, är ganska slitna och smutsiga.
Många hotell har också överexploaterat sin atoll så att du måste åka ut till obebodda atoller för att få den bästa vykortskänslan.

Men att komma in med sjöflyget över atollerna är magiskt vackert! Och vitare stränder är svåra att hitta.
 
Tack för tips! Förstår att det inte är en lätt fråga men jag får helt enkelt kolla upp era tips, leta biljetter och sen får vi se!
 
Toppen