Senaste nytt

AMEX inte längre partner med Fashion Week Stockholm

vics

Medlem
Hej!

Jag såg att American Express är borttagen som Stockholm FWs sponsor och partner efter flera års samarbete som huvudsponsor, någon som vet mer om det? Förutom att det inte borde bli några fler inbjudningar..

Är det bara jag eller verkar förmånerna bara bli sämre och sämre samtidigt som avgiften blir dyrare och dyrare?
Nästan så att man borde börja klaga alternativt avsluta kortet om det ska fortsätta såhär.
Riktigt förbannad på AMEX. Concierge service borttaget och nu det här.
 
Last edited:
Hej!

Jag såg att American Express är borttagen som Stockholm FWs sponsor och partner efter flera års samarbete som huvudsponsor, någon som vet mer om det? Förutom att det inte borde bli några fler inbjudningar..

Är det bara jag eller verkar förmånerna bara bli sämre och sämre samtidigt som avgiften blir dyrare och dyrare?
Nästan så att man borde börja klaga alternativt avsluta kortet om det ska fortsätta såhär.
Riktigt förbannad på AMEX. Concierge service borttaget och nu det här.
Och jag skulle säga att det snarare är tvärt om för egen del, även om den stundande prishöjningen i sig inte är en enhancement för mig naturligtvis... Concierge var värdelöst för mig, och likaså Fashion Week. Om jag skulle uppleva att kortet inte var värt sitt pris, så skulle jag säga upp det.
 

vics

Medlem
Och jag skulle säga att det snarare är tvärt om för egen del, även om den stundande prishöjningen i sig inte är en enhancement för mig naturligtvis... Concierge var värdelöst för mig, och likaså Fashion Week. Om jag skulle uppleva att kortet inte var värt sitt pris, så skulle jag säga upp det.

Tvärtom? Hur många fördelar finns kvar med kortet?
Concierge var ingen höjdare men forfarande en förmån, likaså var Fashion Week en kul grej.
De ersätter det inte med något, det är det som är frustrerande. De tar tar bara bort och bort.

Det är inte värt sitt pris då många använder det främst för tillgång till Lounger och försäkring, då finns Eurocard Platinum för en fjärdedel av priset.

Enda fördelen jag har är att jag har betalkortsversionen som inte går att få längre annars hade jag sagt upp det på direkten.
 

danielhog

Medlem
Hej!

Jag såg att American Express är borttagen som Stockholm FWs sponsor och partner efter flera års samarbete som huvudsponsor, någon som vet mer om det? Förutom att det inte borde bli några fler inbjudningar..

Är det bara jag eller verkar förmånerna bara bli sämre och sämre samtidigt som avgiften blir dyrare och dyrare?
Nästan så att man borde börja klaga alternativt avsluta kortet om det ska fortsätta såhär.
Riktigt förbannad på AMEX. Concierge service borttaget och nu det här.
Den enda klagan som biter är att säga upp kortet. Någonstans går en ratio där Amex måste lägga till fler förmåner.

Tyvärr verkar det här har varit en stor grej för dig, likadant som att Pontus är stort för många av forumets medlemmar. Får du inte värde så leta efter något annat du är mer nöjd med
 

vics

Medlem
Fast dom lägger ju också till fördelar som fast track och lounge on the go på fler flygplatser.

Varför inte lounge on the go på Arlanda?...

Fast track på Arlanda absolut, om det ens sparar någon tid, men Platinum ska vara ett livstilskort inte bara ett resekort.
 

anjak

Medlem
Varför inte lounge on the go på Arlanda?...

Fast track på Arlanda absolut, om det ens sparar någon tid, men Platinum ska vara ett livstilskort inte bara ett resekort.
Du har ju Pontus på Arlanda är ju 100 gånger bättre än en sallad från Espresso house!

Jag tror nog att AMEX försöker sälja in det mer och mer som ett kort för folk som reser mycket.
 

palmen

Moderator
Varför inte lounge on the go på Arlanda?...

Fast track på Arlanda absolut, om det ens sparar någon tid, men Platinum ska vara ett livstilskort inte bara ett resekort.
Pontus finns ju där och den fungerar "on the go" också, helt ok att ta med sig maten där ifrån om man vill (även om det kanske tar några minuter att få maten). Vad det gäller Fast Track så kan det vara en räddare vissa tider på dygnet och under större högtider.
 

SG

Medlem
Tvärtom? Hur många fördelar finns kvar med kortet?
Concierge var ingen höjdare men forfarande en förmån, likaså var Fashion Week en kul grej.
De ersätter det inte med något, det är det som är frustrerande. De tar tar bara bort och bort.

Det är inte värt sitt pris då många använder det främst för tillgång till Lounger och försäkring, då finns Eurocard Platinum för en fjärdedel av priset.

Enda fördelen jag har är att jag har betalkortsversionen som inte går att få längre annars hade jag sagt upp det på direkten.
Varför säger du inte upp kortet? Klaga på BC lär inte ge bättre förmåner.
 
Toppen