Senaste nytt

Poängkostnad samtliga Hilton Honors hotell (april 2019)

M.K

Medlem
Hur mycket får man på vanliga Hilton @Abbs?

Fick drygt 11k i England sist men tror det var 2x jag bokade då?

E08A2B6F-3692-4EDE-AC63-4716B73BCF50.jpeg
 

M.K

Medlem
1$=18p som HHG som jag skrev utan kampanj.

95k/18: $5277 i spend för en frinatt på utmärkt hotell.

Seriöst nyfiken på eventuell brandbonus då det varierar mycket tycker jag varje gång.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Men allvarligt @M.K du verkar inte förstå riktigt de fakta vi lägger fram :)

Flertalet mycket utmärkta hotell finns för 10k poäng per natt.

Ska ge dig ett exempel så att du kanske förstår tillslut hur man ska använda poängen (att man tjänar minst 2x poäng per stay verkar du med ha svårt att förstå :D:D:D:D)

Över nyår . garanted svituppgradering efter mail med hotellet.
Avbokningsbar svit på Doubletree Penang kostade 2200 Sek per natt.
Jag bokade för 40000 Hilton poäng totalt 5 nätter så värdet för de poängen blev 11000kr
Fick där med fria coctails och appertizers varje kväll som diamond.

De 40.000 poängen tjänar jag in på 1 natts stay på island tex.
Värdet för poängen blir helt plötsligt: 27,5 öre poängen plus det man sparar på drinkar och mat på hotellet......

Så använder man poäng på "korrekt" sätt.
Om du inte tänker i de banorna så förstår jag du har svårt att se värde i dina poäng!


1$=18p som HHG som jag skrev utan kampanj.

95k/18: $5277 i spend för en frinatt på utmärkt hotell.
 

Senator

Moderator
1$=18p som HHG som jag skrev utan kampanj.

95k/18: $5277 i spend för en frinatt på utmärkt hotell.

Nu är det så av erfarenhet som HHD att den verkliga intjäningen ligger någonstans runt $1 = 30-33p eftersom det har inte funnits en vistelse under flera år som inte har innefattat någon form av kampanj + MyWay Benefits.

Sen bokar jag aldrig en natt, men fem nätter och självklart dyra. Vad med:
Hilton Bentley Miami fem nätter runt nyår
2x $799 + 3x $1,699 + några hundra dollar i skatter
eller
320,000 HH poäng som har kostat mig i runda slängar $10,000

Hilton Waikoloa Village
5x $499 + skatter
eller
200,000 HH poäng

Hilton Labritz Seychelles (några år sedan)
11 nätter x €575
eller
220,000 HH poäng

Jag har fyndat mer på hotellpoäng under högsäsong än bonusflygbiljetter under mina 20 år som frekvent resenär. Men det gäller att veta var, när och hur.
 

M.K

Medlem
Får läsa på mer helt enkelt. Tack experter för inspiration och tålamodet. Aldrig fokuserat på hotellpoäng, tackar dock ja till alla kampanjer hela tiden utan att tänka över intjäningen till skillnad mot flypoäng. :)
 
Värdelöst vet jag inte...
Gäller som allt annat att nyttja på korrekt vis...
Har 46 frinätter bokade totalt i år och 15 redan bokade för nästa år.... tycker det funkar rätt så bra med de här programmen :D

Om man endast bor ca 30 nätter per år på hotell. Tycker du att det är ”värt” att samla poäng i en kedja då?
 

jerixon

Medlem
Beror helt på.
30 nätter är ju ganska lite trots allt men visst kan man få nytta av status även då. Kan vara läge att utforska Nordic Choice, Scandic eller Best Western där restaurangcheck erbjuds tex och detär lätt att statusmatcha :)
Om man endast bor ca 30 nätter per år på hotell. Tycker du att det är ”värt” att samla poäng i en kedja då?
 
Toppen