Senaste nytt

Poängkostnad samtliga Hilton Honors hotell (april 2019)

M.K

Medlem
Mer och mer meningslöst att samla poäng i hotellkedjor som öser ut poäng till sina amerikanska kreditkortsmedlemmar. Självklart devalveras också poängvärdet med dessa kortförmåner. Den höga hotellinflationen i USA påverkar också poängpriset skulle jag tro. Mot sek känns det ofta som 2-4x högre priser än innan kronraset på många hotell där tyvärr.

Points+cash och gratis frukost som Guld genom Plat är fortsatt ok för mig. Jag bor dock mindre på kedjan numera då jag också saknar någon bra cashback sida, vilket jag har till många andra alternativ.
 
Last edited:

jerixon

Medlem
Värdelöst vet jag inte...
Gäller som allt annat att nyttja på korrekt vis...
Har 46 frinätter bokade totalt i år och 15 redan bokade för nästa år.... tycker det funkar rätt så bra med de här programmen :D

Mer och mer meningslöst att samla poäng i hotellkedjor som öser ut poäng till sina amerikanska kreditkortsmedlemmar. Självklart devalveras också poängvärdet med dessa kortförmåner. Den höga hotellinflationen i USA påverkar också poängpriset skulle jag tro. Mot sek känns det ofta som 2-4x högre priser än innan kronraset på många hotell där tyvärr.

Points+cash och gratis frukost som Guld genom Plat är fortsatt ok för mig. Jag bor dock mindre på kedjan numera då jag också saknar någon bra cashback sida, vilket jag har till många andra alternativ.
 

M.K

Medlem
@jerixon Såklart aldrig meningslöst med poäng. Jag tar alltid det jag kan få. ;) Jag har förstått att du bor extremt mycket på Radisson där du får bra intjäning, men även du borde se devalveringen i poängvärdet på de hotellkedjor som kör sina kreditkortsprogram i USA. :) Det är ju frinätter man vill ha i slutändan.

För egen del blir jag mer och mer illojal utomlands vad gäller hotellkedjor och tycker mig tjäna på detta. Förr var det alltid Radisson och Hilton. Jag såg inte ens på annat om det inte var något speciellt 5*+
Med 18p/$ som HHG krävs det en spend på $5277 för en frinatt på de allt vanligare 95k hotellen. Ett helt annat räknestycke med ett US-Aspire som bara kräver spend på $2794 och ger Diamond status.

Jag är såklart Guld på några kedjor nu också. Inte svårt med minst 120 resnätter/år plus Plat, men testar numera gärna Airbnb någon gång på egenbetalda utlandsresor (om jag slipper lokala lyxskatter och får hög standard), och ännu oftare hotels.com med frinatt 1:10 och upp till 6,9% cashback.
 

Abbs

Medlem
@jerixon Såklart aldrig meningslöst med poäng. Jag tar alltid det jag kan få. ;) Jag har förstått att du bor extremt mycket på Radisson där du får bra intjäning, men även du borde se devalveringen i poängvärdet på de hotellkedjor som kör sina kreditkortsprogram i USA. :) Det är ju frinätter man vill ha i slutändan.

För egen del blir jag mer och mer illojal utomlands vad gäller hotellkedjor och tycker mig tjäna på detta. Förr var det alltid Radisson och Hilton. Jag såg inte ens på annat om det inte var något speciellt 5*+
Med 18p/$ som HHG krävs det en spend på $5277 för en frinatt på de allt vanligare 95k hotellen. Ett helt annat räknestycke med ett US-Aspire som bara kräver spend på $2794 och ger Diamond status.

Jag är såklart Guld på några kedjor nu också. Inte svårt med minst 120 resnätter/år plus Plat, men testar numera gärna Airbnb någon gång på egenbetalda utlandsresor (om jag slipper lokala lyxskatter och får hög standard), och ännu oftare hotels.com med frinatt 1:10 och upp till 6,9% cashback.
Din matte stämmer inte, betydligt lättare än så att tjäna Hiltonpoäng.
 

jerixon

Medlem
Mjaa...
Jag tjänar in via faktiskt boende Radisson Platinum, Hilton Diamond och Marriot Platinum minimum varje år....
Så lite info om hotell och deras system tror jag att jag sitter inne på.

Jag tror inte du utnyttjar systemet speciellt bra om du kollar på de hotellen eller jämför med standard intjäning.
Tex. bokade jag Conrad Cartagena Premium Reward för 18.000 Per natt där cash priset under högsäsong ligger väldigt högt.
Dessutom dubbla poäng nu och trippla på en stay om man anmäler sig till kampanjer.
Således får man ju vara lite smart att anmäla sig till kampanjen med 2x points, boka sedan efter det 2x points rate och sedan anmäla sig till 3x points på next stay.
På en natt med middag på Island fick jag över 40k poäng.....
(Det räcker till 5 nätter på 5 stjärnigt hotell i Malaysia undre peak season tex)

Jag har sagt det förr och säger det igen - Kan jag inte få 1 frinatt per varannan natt eller minst var tredje natt jag spenderar på hotell så nyttjar jag inte mina 3 program ordentligt =)
Allt handlar om korrekt nyttjande under peak season och sweetspots.

Jag styr årets boenden efter kampanjer, vart jag ska åka på semester och bästa uttag för att maximera allt....


@jerixon Såklart aldrig meningslöst med poäng. Jag tar alltid det jag kan få. ;) Jag har förstått att du bor extremt mycket på Radisson där du får bra intjäning, men även du borde se devalveringen i poängvärdet på de hotellkedjor som kör sina kreditkortsprogram i USA. :) Det är ju frinätter man vill ha i slutändan.

För egen del blir jag mer och mer illojal utomlands vad gäller hotellkedjor och tycker mig tjäna på detta. Förr var det alltid Radisson och Hilton. Jag såg inte ens på annat om det inte var något speciellt 5*+
Med 18p/$ som HHG krävs det en spend på $5277 för en frinatt på de allt vanligare 95k hotellen. Ett helt annat räknestycke med ett US-Aspire som bara kräver spend på $2968 och ger Diamond status.

Jag är såklart Guld på några kedjor nu också. Inte svårt med minst 120 resnätter/år plus Plat, men testar numera gärna Airbnb någon gång på egenbetalda utlandsresor (om jag slipper lokala lyxskatter och får hög standard), och ännu oftare hotels.com med frinatt 1:10 och upp till 6,9% cashback.
 

M.K

Medlem
@Abbs självklart kampanjer hela tiden vilket utnyttjas men i grunden tror jag uträkningen är riktig.

95000/18: $5277

Med Aspire:

95000/34: $2794 (Diamondstatus +14p/$ med kortet)

C607A6CC-78C5-4D17-B145-6AC0B5A0B1F3.png
 

jerixon

Medlem
I princip alltid x2 på poäng minst.
Varje fall hitintills iår :)
Uträkningen håller inte alls då ny kampanj kommer varje kvartal samt det alltid fins x2 rate för knappt mer pengar än standard rate....

@Abbs självklart kampanjer hela tiden vilket utnyttjas men i grunden tror jag uträkningen är riktig.

95000/18: $5277

Med Aspire:

95000/34: $2794 (Diamondstatus +14p/$ med kortet)

Visa bifogad bild 91956
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen