Senaste nytt

Söker Stockholm-Boston hösten 2019

Pär Broman

Ny medlem
Tar gärna emot hjälp/förslag på möjligheter att ta sig till Boston i oktober/november 2019.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Boston
  3. När vill/behöver du resa ut? 4 oktober 2019
  4. När vill/behöver du komma hem? 30 november 2019
  5. Hur länge vill du vara borta? 4-5 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? Totalt 200K EuroBonus poäng + 1st Amex 2-4-1 voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Upplevelse ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Väldigt kul vore ju First med Lufthansa, men dessa kan ju bokas tidigast ca. 14 dagar innan avfärd om awardsplatser finns tillgängligt? Turkish från Istanbul är inte ett jätteintressant alternativ.
 

filip23

Medlem
Det finns både Swiss och lufthansa runt dessa datumen, om ni inte har specifika datum mellan 4/10-30/11 så skulle jag rekommendera att ta ett datum med lufthansa C och sen hålla utkik efter first platser. Om ni redan har en befintlig Lufthansa bokning så har ni ju flighten till frankfurt tex, och kan enkelt ändra FRA-BOS från C till F (om det dyker upp 14 dagar innan)
 

Pär Broman

Ny medlem
Det finns både Swiss och lufthansa runt dessa datumen, om ni inte har specifika datum mellan 4/10-30/11 så skulle jag rekommendera att ta ett datum med lufthansa C och sen hålla utkik efter first platser. Om ni redan har en befintlig Lufthansa bokning så har ni ju flighten till frankfurt tex, och kan enkelt ändra FRA-BOS från C till F (om det dyker upp 14 dagar innan)

Tack för hjälpen! Var hittar du awards tillgänglighet med Lufthansa till Boston? Då jag kollar på United.com, så hittar jag endast Swiss från Zurich till Boston. Kanske jag har missat något...
 

Pär Broman

Ny medlem
Star Alliance Award | SAS

Här söker du enkelt och kan även boka direkt online om du vill

Tack! Jag har även kollat SAS sökfunktion, men inte hittat något med Lufthansa. Det som är tillgängligt i oktober/november är antingen TAP från Lissabon eller Swiss från Zurich. Kollar jag något väldigt fel nu eller? Har sökt på både ARN-BOS och FRA-BOS. Kanske Lufthansa inte ännu har släppt Business awards för EuroBonus?
 
Toppen