Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

MrDollar

Medlem
Börjar det närma sig rejält med pengar nu, eller ska vi upp några 100 miljoner till i kostnad?
Personligen, och som jag tidigare skrivit i den här tråden, anser jag dock att det är viktigt att detta kostar rejält med pengar så att de ansvariga för detta kaos - såväl bolaget som den grupp som nu valt att strejka - får konsekvenserna svart på vitt.

Enligt NRK kostade strejken 650 miljoner norska kronor för SAS.
 

fred80

Medlem
ARN hade begärt svar av SAS till den 3 juni. Den 3 juni kommer SAS in till ARN med begäran om anstånd för mitt ärende och 27 till som rör pilotstrejken till den 28 juni. Väntar med spänning vad SAS kommer svara (tror ju inte på ett svar som är till min fördel).

Blev dock förvånad att vi inte är mer än 28 som har anmält SAS till ARN för bedömning.
 
Jag har anmält men fick avslag, måste vända mig till motsvarigheten till ARN i landet som avresa gick ifrån. Känns hopplöst men kommer skicka nya krav till SAS beroende på ARNs beslut i de 28 ärenden som ligger.
 

Resetokig

Medlem
Hur har det gått för er gällande ersättning för nedgradering? Nu har det snart gått sju veckor sedan vi flög och sex veckor sedan vi skickade in den separata claimen för nedgradering. Ärendet står fortfarande som registrerat och vi har kontaktat SAS via både chatt och telefon, men vi får till svar att de ej kan kontakta claimavdelningen och därmed inte kan göra något. Det känns märkligt att de inte ens öppnat ärendet då de har krav på sig att ersätta för nedgradering inom sju dagar.
 

Hachans

Medlem
Hur har det gått för er gällande ersättning för nedgradering? Nu har det snart gått sju veckor sedan vi flög och sex veckor sedan vi skickade in den separata claimen för nedgradering. Ärendet står fortfarande som registrerat och vi har kontaktat SAS via både chatt och telefon, men vi får till svar att de ej kan kontakta claimavdelningen och därmed inte kan göra något. Det känns märkligt att de inte ens öppnat ärendet då de har krav på sig att ersätta för nedgradering inom sju dagar.

Besked kom idag om nedgraderingsersättningen. Först efter att de bett mig inkomma med utlägg för förseningen vilket jag inte hade några.
 

Kris

Medlem
Jag har inte fått tummarna loss och skickat in claim ännu. Hur är det nu? Skickar man in separata claims för 1. nedgradering, 2. Försening (längre restid enl eu261) och 3. EB-poäng claim enligt ursprunglig bokning? Lyckades pricka alla tre på en tur till Berlin...
 

varva77

Medlem
Besked kom idag om nedgraderingsersättningen. Först efter att de bett mig inkomma med utlägg för förseningen vilket jag inte hade några.
När var returresan? Jag hade liknande men var tvungen att vänta tills hela resan var genomförd, sedan gick det på en halvdag. Iof diamond och kanske tur med den som tog ärendet men fick ivf runt 4' för Eko istället för PLUS ARN-ORD.
 

danielhog

Medlem
Jag har inte fått tummarna loss och skickat in claim ännu. Hur är det nu? Skickar man in separata claims för 1. nedgradering, 2. Försening (längre restid enl eu261) och 3. EB-poäng claim enligt ursprunglig bokning? Lyckades pricka alla tre på en tur till Berlin...
Först och främst så har du ca två månader på dig enligt praxis, så söla inte för länge.

Du kan begära allt i samma. Jag hade för enkelhetens skull mailat gällande poängen till EB-retro och skickat det andra i ett claim.
 
Toppen