Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Abbs

Medlem
Blev det F även på SIN-HND/NRT? Håller med om att länken är mycket bättre!

Bokade om precis när dom införde detta och en av agenterna sade att dom tydligen haft lite problem och var mycket tydliga med om att verifiera att pengarna dragits ifrån kortet/kvitto skickats ifrån SAS, eftersom även om det var en ändring så bokades hela resan av om betalning inte hade registrerats inom 24h. Det kändes ju lite risky och hoppades på att SKIT inte hade varit med i utvecklingen ;)..

Njut av SQ F :)..
Nej, till Tokyo fanns inte F tillgängligt för Eurobonus tyvärr. Var rätt så knapert med avgångar trots 11 månader tidig, men SQ släpper 355 dagar innan så gäller att hänga på låset.

Bokade den som enkel med SQ F i torsdags och då var det ingen betalningslänk, så måste vara ganska nytt.
 
Någon som vet om/När thai kommer släppa Business biljetter mellan Europa-bangkok? Hinner ingenting under jan-mars 2020 när jag tänker åka
 

samet

Medlem
Någon som vet om/När thai kommer släppa Business biljetter mellan Europa-bangkok? Hinner ingenting under jan-mars 2020 när jag tänker åka

Ingen vet, Thai har dragit in i princip alla awards. Någon skrev väl att de släpper en del en månad före, någon annan att det handlar om någon konflikt.

Jag bokade Thai i veckan. First BKK-FRA, fanns en hel del C-klass också. Resa i slutet av augusti, så 80 dagar innan ungefär.

Om Thai bytt till att släppa senare, summer-black-out eller vad vet jag inte. Men samma dag som dessa kom upp släpptes en massa biljetter. Plingade till på många av mina bevakade resrutter.

Så nog finns det biljetter med Thai att boka. Men betydligt närmre avresedatumet.
 

squeezen

Medlem
Jag bokade Thai i veckan. First BKK-FRA, fanns en hel del C-klass också. Resa i slutet av augusti, så 80 dagar innan ungefär.

Om Thai bytt till att släppa senare, summer-black-out eller vad vet jag inte. Men samma dag som dessa kom upp släpptes en massa biljetter. Plingade till på många av mina bevakade resrutter.

Så nog finns det biljetter med Thai att boka. Men betydligt närmre avresedatumet.
Jag har en resa planerad i mitten av juli där inget dykt upp trots F9 i first så väldigt öppet. Tidigare fanns då garanterat platser. Får se vad som händer. SQ nya Biz är ju hekt ok fallback som redan är bokat.

Så detta kan tyda på vad du nämner om summer black out kanske.
Finns en del nu fram till mitten av juni sedan barskrapat typ.
 

samet

Medlem
Jag har en resa planerad i mitten av juli där inget dykt upp trots F9 i first så väldigt öppet. Tidigare fanns då garanterat platser. Får se vad som händer. SQ nya Biz är ju hekt ok fallback som redan är bokat.

Så detta kan tyda på vad du nämner om summer black out kanske.
Finns en del nu fram till mitten av juni sedan barskrapat typ.

Tittar man på närtid, verkar Thai släppa platser 10-14 dagar innan. För att sedan dumpa ut resten sista 2-3 dagarna innan.

Så ha is i magen. Kommer nog platser även för din juliflight.

På min flight i augusti är det nog bara vi i First ännu. Stod F9 innan jag bokade och står fortfarande F9. A380 med 12 platser i First. Så potentiellt kan det ju vara en pax till.

Men lär nog fyllas på när vi närmar oss avresa.
 

Mikeswe

Medlem
Bokade den som enkel med SQ F i torsdags och då var det ingen betalningslänk, så måste vara ganska nytt.

Jag bokade om min resa ett par ggr för 2-3 veckor sedan, då sade agenten att dom precis höll på att sätta upp det. Den agenten tyckte dock att det då fortfarande inte var riktigt igångkört och tog ändå uppgifterna, samt utförde ändringen på telefon. När jag ringde ett par dagar senare, så sade den agenten att hon skulle skicka ut länken, men hon var kvar i hela processen. Båda sade just det att om betalningen inte inkommit för ändringen så bokades hela resan av automagiskt, dvs. inte bara ändringen ..
 

nissefalk

Medlem
Båda sade just det att om betalningen inte inkommit för ändringen så bokades hela resan av automagiskt, dvs. inte bara ändringen ..

Jag bokade om en SAS biljett förra veckan, betalningen skulle vara gjord inom 2 timmar enligt min agent annars som sagt bokas hela resan av inte bara ändringen, fick min länk inom 20 sekunder och betalt inom en minut agenten var kvar på linjen under den processen.
 
Kanske har missat...Men hur har det gått sen? :)

+1 på detta @RollingStone . Vore kul att veta om allt löst sig !.. vore ju riktigt konstigt om det inte gjort det !..

Det har gått sådär skulle jag säga. Har enbart fått 'goddag yxskaft-svar' från mina upprepade kontakter med guldsupporten.

Var i kontakt med Tallinn varje dag förra veckan för att se om något hade öppnats upp och fick därifrån väldigt olika svar från handläggarna gällande hur länge jag kunde vänta med att hitta ett leg mellan ARN-MUC. Ett par handläggare sade att jag kan vänta hur länge jag ville och rådde mig till att vänta tills direktflyg dök upp då jag kunde göra en kostnadsfri ändring.

Men vid senaste kontakten i fredags så upplyste agenten om att jag måste boka senast den dagen för annars skulle hela bokningen avbokas. Jag hade då hittat en resa via Oslo med SAS plus som jag kände mig nödgad att ta. Så just nu ser min utresa ut som följer:

ARN-OSL - SAS Plus
OSL-MUC - SAS Plus
MUC-MAD - LH Business
/övernattning/
MAD-BOG - Avianca Business
BOG-EZE - Avianca Business

Inte optimalt med tidigt morgonflyg och ett extra stopp i Oslo men det var det bästa som fanns tillgängligt. Enligt Tallinn blir det ombokningsavgift om jag skulle vilja boka om denna igen. Nu hoppas jag på att det kommer att öppna upp sig med direktflyg med Lufthansa Business / First mellan FRA-EZE när det närmar sig.
 
Toppen