Senaste nytt

10 dagar roadtrip i Florida - tips sökes!

Kman

Medlem
Stort tack för alla tips! Tar till mig det och ska försöka bygga en reviderad resplan baserat på er input. Återkommer!
 

Bridgeman

Medlem
I närheten av Fort Myers så har ni dessa affärer Miromar Outlets, Coconut Point, Gulf Cost Town Center. Alla ligger på i75.
Som andra skrivit åka från Miami till Key West tar sin tid. Däremot åka väg 41 från Fort Myers Beach - Sinibel-Captiva-Siesta Key- Sarasota upp mot Clearwater Beach blir mycket fint samt en heldel att se på vägen upp mot Tampa & Busch Gardens.
 

flum

Medlem
Om ni påväg ut till Key West väljer att bo några nätter på vägen, tex i islamorada, skulle jag definitivt rekommendera er att boka en chartrad fiskebåt. Ja, det kostar lite pengar men en fantastisk upplevelse både för vuxna och barn. På köpet ingår en fantastisk båttur genom the keys.
 

Kman

Medlem
Tänkte f.ö. hyra en bil från Avis då jag matchat till mig presidents circle mha mitt EBG. MÅSTE ju ha en cab - kan man boka någon lägre nivå och förvänta sig en cab upgrade eller hur gör ni?
 
Vi bodde på "Avalon B&B" nere i Key West, ett helt underbart litet bed & breakfast. Fina rum, supertrevlig personal, god frukost och världens trevligaste porch att sitta och njuta på. Parkering gick att betala för på andra sidan gatan, smidigt och enkelt. Det hotellet kan jag varmt rekommendera!

Vi bokade en cabriolet via Hertz. Vi fick en nästan helt ny Ford Mustang, som hade rump-kyla i sätena! Riktigt nice feature. Tyvärr fick vi punktering (se upp för stenar och bråte som ligger på vägarna efter diverse stormar) MITT på seven mile- bridge, efter det fick ni en gammal Camaro som inte alls var lika fräsch. Kul minne såhär i efterhand dock!

Cabriolet i allmänhet - riktigt trevligt på vägen ner till Key West och tillbaka. Mindre trevligt övriga motorvägsbiten när vi skulle köra Miami till Charlotte, NC... inte så värst bra ljudisolerat och ganska opraktiskt.
 

Big Birger

Medlem
Har varit med om att ha bokat en cab, och kommit fram till hyrbilsfirman som beklagat att de inte har någon cab alls och att det "alltid" blri fel med bokningar från Europa. Minns inte vad det var för bolag, men det var något av de mindre. Dvs inte Avis eller Hertz.
 

ARN-MIA

Medlem
Bo inte för länge i Key West bara, räcker gott och väl med en dag där om det inte är party-party ni är ute efter förstås. ;)
Håller med om det. Resan till är höjdpunkten och själva Key west är som Smögen en varm juni dag, och en dag räcker gott och väl.
 
Jag slår ett slag för området runt Sarasota och i synnerhet någon dag på Siesta Key. Planera in en solnedgång på stranden, det är lätt värt det. En dag per vecka "dansar och trummar" de även ner solen där vilket var lite småtrevligt men man överlever utan att se det också. Men sandstranden är en av världens finaste (vit kvartssand) och många dagar kommer folk och bygger riktigt fräcka sandslott som är kul att se också. Vi burkar hyra hus något kvarter från stranden och stanna en vecka för avkoppling och sedan ha 1-2 veckor med bilåkande/parker m.m.
 
Toppen