Senaste nytt

Tips på Hiltonhotell i Europa som har det lilla extra eller är värde en omväg?

micke99

Medlem
Prag oavsett hotel är en trevlig stad. Double tree krakow tycker jag ör schysst. Likaså double tree bratislava är bra, kanske inte sticker ut men om man bor för poäng är de 10000 per natt o en riktigt bra deal...
 

Jönsson

Medlem
Vilket? Old Town?

Det andra har jag bott på flera gånger och det är väl okej men inget som sticker ut.
Baren högst upp är väl trevlig men i övrigt ett ganska vanligt hotell?

Men visst, ett förslag kan väl vara..

Färjan till Tallinn, bo på Hilton där som är mycket bra enligt mig.
Sedan bila ner genom Lettland och Litauen vidare mot Polen, typ Gdansk.
Sen kan man ju välja om man vill fortsätta nedåt genom Polen mot Krakow som också är väldigt fint eller åka mot Tyskland.

När man gjort Krakow (om man bestämmer sig för söderut) åker man därefter västerut så har du ytterligare en fin stad i Prag.

Sedan kan du åka västerut mot Tyskland eller fortsätta nedåt mot Wien och beroende på hur mycket tid som finns kvar får man ju välja själva men åker man till Wien kan man sedan arbeta sig upp till Bryssel via Munchen, Stuttgart, Luxemburg med omnejd.
Öppnar väl ett Hilton i Vilnius nu i sommar(?) också?
 

Jönsson

Medlem
Jag skulle lägga till:
Hilton Tallinn
Hilton Sorrento - fjärde året i rad år. Men inte bara hotellet i sig själv, men helheten. Vi älskar Amalfikusten
Hilton Amsterdam som ligger så himla fint vid kanalen
Hilton Amsterdam Airport är ett mycket bra hotell
Hilton London Bankside London är trevligt
The Trafalgar St. James London, Curio Collection är nog vår etta i London just nu pga läget och takbaren
Conrad London St. James
Hilton Diagonal Mar Barcelona, bra service och vyer
Hilton Evian ligger så skönt vid vattnet
DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center

Själv är jag nyfiken på:
Grand Hotel des Sablettes Plage, Curio Collection by Hilton
Waldorf Astoria Versailles - Trianon Palace
Gran Hotel Montesol Ibiza, Curio Collection by Hilton
Conrad Istanbul Bosphorus
Är väldigt förtjust i Waldorf Asroria Versailles. Så vacker miljö. Vet dock inte om Ramseys restaurang har kvar sin stjärna. Lätt att kolla iofs.
 

Tostarp

Medlem
Tänk på att din valda period är nästan mitt i den period som alla Europeer (=Tyskar) har semester. Det är inte för inte att alla Tyska delstaters skolor slutar på olika datum för att inte Autobahn ska korka igen helt och hållet. Tänk också på att planeringsmässigt är det bäst att köra på Söndagar då det råder lastbilsförbud i alla Tyska delstater då.

En favorit jag har är Hilton Dresden. De flesta Hilton i Polen är också bra och ligger på bra köravstånd från varandra, dvs man kommer fram så att man hinner göra något på em/kväll. Polen är också väldigt prisvärt. Kanske Berlin -> Dresden ->Krakow ->Lodz -> Warszawa -> Gdansk kunde vara något?
 

Maja

Medlem
@Tostarp Tack för värdefulla tips ang Autobahn och förslag på rutt. Vi måste dock klämma in Bryssel också, men ska titta på vilka olika förslag jag kan tänkas få till och vilka datum som kan passa så vi försöker klämma in körning i Tyskland på söndagar etc. :)
 
Är i Zagreb nu och bor på Canopy by Hilton här. Väldigt fräscht och trevligt hotell nära centralstationen. Även om jag inte blev uppgraderad som HHG så fick jag gratis frukost (inte en officiell förmån på Canopy) som var bra. Fick också late check out till 16. Rekommenderas varmt!
 
Toppen