Senaste nytt

Välja sittplats på Awardbiljett med Singapore Airlines

Matsson

Medlem
Hej
Har bokning BKK-SIN-KUL-SIN-BKK med SQ C-klass gjord med EB poäng. När jag anger IATA bokningsnr. På SQ hemsida krävs ettSQ nr. sombörjar på 619 för att komma in i Manage my booking. Finns det något annat sätt att välja plats? då jag såklart saknar SQ bokningsnummer.
 

Dr. Miles

Expert
Eftersom du har bokat bonusresa med EuroBonus poäng, har du säket ett Amadeus bokningsnummer.

Följ instruktion nedan.
  1. Gå till classic.checkmytrip.com, mata in Amadeus bokningsnummer.
  2. Där kan du se olika bokningsreferensnummer för respektiv flygbolag som du har i bokningen.
  3. Notera Singapore Airlines bokningsnummer.
  4. Gå till singaporeair.com
  5. Gå till Manage booking, mata in Singapore Airlines bokningsnummer.
  6. Där kan du välja sittplats OM din biljett är utfärdad OCH är bokad i Business/First class.
 
Last edited:

Magino

Medlem
Prova på Lufthansa.com under My bookings eller så ringer du till EB och ber om SQ bokningsnummer.

(Varför tror jag ens att jag skulle ha en chans att hinna före AHO :))
 

Matsson

Medlem
Tack för blixtsnabbt svar. Min The-skuld räknas snart i liter att amorteras i t.ex Tokyo på Matssons bekostnad..........
 

jumbooze

Medlem
10:e Sep FRA-JFK SQ C-klass 2 pax :)
42000 LIFEMILES+1096 USD

16:SEP ORD-ARN SK C-Klass 2 pax
120000 EB Poäng + 36 SEK :)

Fråga... Hur kan jag välja plats på min SQ flight? Nån som vet? Verkar inte gå att föra på Singaporeairlines.com...

MVH

Kolla med LM om de kan ge dig bokningskoden som gäller för SQ
 

cbroxe

Medlem
Tack jumbooze, men jag har redan fått den. Men när jag kollar på bokningen finns det ingen möjlighet att välja plats.
 

jumbooze

Medlem
Själv tycker jag att SQ sidan är lite rörig, får du upp bokningen? Kan du välja mat? Isåfall bör du kunna välja plats...

Detta blir lite OT, du bör nog ställa om frågan i separat tråd om "hur väljer jag plats på Singapore...." under *alliance.
 
Last edited:
Toppen