Senaste nytt

Tjänstebilstråden

FF#1

Medlem
Blev lite illamående av allt Teslaprat*, så lägger ut en bild på min nya bil som jag hämtade ut i onsdags. Lite ot då jag köpte den privat men hoppas det går bra ändå.

Tänkte iaf lite på miljön och tog 5.3:an istället för 6.2

*Ta inte detta på för stort allvar ;)
Trevligt, vi som kör picks är lätträknade här
 

Fredde_G

Medlem
39D427D1-836E-4B29-8F0E-D2D0AF65154B.jpeg
Blev lite illamående av allt Teslaprat*, så lägger ut en bild på min nya bil som jag hämtade ut i onsdags. Lite ot då jag köpte den privat men hoppas det går bra ändå.

Tänkte iaf lite på miljön och tog 5.3:an istället för 6.2

*Ta inte detta på för stort allvar ;)

För att kompensera för ditt miljötänk så valde jag 6,4L HEMI:p
 

Lauda 777

Medlem
Då var 2 månader med elbil snart avklarade. Ca 400,- i driftkostnad. Å det var faktiskt roligt att betala skatten också.
Gamla saken skulle för samma period kostat nästan 5 ggr mer i bränsle och 10 ggr mer i skatt.

Klockren stadsbil.
Har klämt 650 mil i min Model 3 nu, fortfarande noll i driftkostnad. ;)
 

Brandten

Medlem
Då var 2 månader med elbil snart avklarade. Ca 400,- i driftkostnad. Å det var faktiskt roligt att betala skatten också.
Gamla saken skulle för samma period kostat nästan 5 ggr mer i bränsle och 10 ggr mer i skatt.

Klockren stadsbil.
Har klämt 650 mil i min Model 3 nu, fortfarande noll i driftkostnad. ;)

Totalkostnaden blir oftast ändå lägre med en "vanlig" bil så länge ni inte har typ 20 års avskrivning på bilen. Man har den väl ungefär 3 år (tjänstebil, inte privatbil) och på den tiden kan jag tanka ungefär 15000 liter bensin för att ändå inte nå upp till inköpspriset för en ren elbil. ;)

Miljöaspekter absolut (eller!?) men totalkostnad, njaa.
 
Toppen