Senaste nytt

Vad innebär S klass på Thai Airways?

Jag har bokat en economy extra biljett mellan ARN-CPH-BKK-HKT. Den sista sträckan trafikeras utav Thai (TG) fast med en codeshare med SAS. Rent fysiskt så är det en Thaikärra som trafikerar fast med en bokningskod som gäller för SAS economy extra. Någon som vet vilken bokningsklass S motsvarar hos Thai? Blir det i economy jag blir seatad eller i business? Flyger med en 747 och enligt seatguru så har TG:s konfig. 3 klasser, First, business och Economy.

Tacksam för svar.

Mvh Mattias
 

090034208

Medlem
Hej!
Du blir seatad i Economy men vilken bokningsklass det blir vet jag inte. Det är tydligen det som är problemet med Star Alliance och codeshare. Troligtvis förvandlas S till Y,B,H,U eller Q kanske. Någon annan får svara på det, kanske Gnopps. För om bokningsklass S består så tjänar du bara 25% av milena om du krediterar till Eurobonus och det tycker jag låter osannorlikt då du endå betalat för ecoextra.
 

Gnopps

Medlem
Välkommen hit Mattias! S-klass på ett SK-flyg som flygs av TG borde mostsvara TG Q, H eller M. Och SAS borde ge poäng efter bokad bokningklass (SK S) och inte straffa kunden för att denne valt ett code-share flyg.
 
Toppen