Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Dafi

Medlem
Försökte tidigare idag köpa SL-kort i automaterna, vilket nästan aldrig varit problem. Alla gav idag ”medges ej”, vilket innebar ett samtal till kundtjänst. Svaret jag fick är att SL inte längre tar Amex, det var en nyhet även för kundtjänsten.

Absurt! Undrar om det är ökande Amex-transaktioner och på så sätt lägre marginaler för SL som fått dom att fatta beslutet... Mycket dåligt i alla fall.
 

Abbs

Medlem
Försökte tidigare idag köpa SL-kort i automaterna, vilket nästan aldrig varit problem. Alla gav idag ”medges ej”, vilket innebar ett samtal till kundtjänst. Svaret jag fick är att SL inte längre tar Amex, det var en nyhet även för kundtjänsten.

Absurt! Undrar om det är ökande Amex-transaktioner och på så sätt lägre marginaler för SL som fått dom att fatta beslutet... Mycket dåligt i alla fall.
Köp på Pressbyrån då :)
 

mha321

Medlem
Försökte tidigare idag köpa SL-kort i automaterna, vilket nästan aldrig varit problem. Alla gav idag ”medges ej”, vilket innebar ett samtal till kundtjänst. Svaret jag fick är att SL inte längre tar Amex, det var en nyhet även för kundtjänsten.

Absurt! Undrar om det är ökande Amex-transaktioner och på så sätt lägre marginaler för SL som fått dom att fatta beslutet... Mycket dåligt i alla fall.
Frågan är ju om det verkligen är så, eller om det var klassisk kundtjänst.

Funkade utmärkt med Amex i automat för två dagar sedan. Visst kan de ha slutar sedan dess, men mitt i en vecka och mitt i en månad?
 
Tareq Taylor´s restaurang Kockeriet i Malmö tog tyvärr inte Amex, för övrigt en mycket bra upplevelse.
Vi åt 7 rätters med tillhörande vinpaket.
 
Frågan är ju om det verkligen är så, eller om det var klassisk kundtjänst.

Funkade utmärkt med Amex i automat för två dagar sedan. Visst kan de ha slutar sedan dess, men mitt i en vecka och mitt i en månad?
Jag fick nobben med mitt amexkort när jag skulle fylla på mitt SL-kort i söndags, det var i Gubbängen.
 

adhoc76

Medlem
Det verkar fungera i vissa automater och i andra inte. I en annan tråd spekulerades det i att variationen beror på om automaten är online eller offline. Detta sagt med reservation för om kundtjänst faktiskt råkar ha rätt, d.v.s. att SL slutat acceptera Amex de senaste dagarna.
 

Dafi

Medlem
Det verkar fungera i vissa automater och i andra inte. I en annan tråd spekulerades det i att variationen beror på om automaten är online eller offline. Detta sagt med reservation för om kundtjänst faktiskt råkar ha rätt, d.v.s. att SL slutat acceptera Amex de senaste dagarna.
Har läst det också, dessa automater har dock alltid fungerat (Odenplan). De kan å andra sidan ha varit online/offline för stunden. Update: Med det sagt var däremot kundtjänsten lika förvånad över att SL inte längre tog Amex, hon som svarade var borta en stund och pratade med en annan avdelning.
 
Toppen