Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 26 oktober 2019

Tonton

Medlem
Kan preliminärboka din andra twin säng då det fan är dags att du bjuder denna gång :p hahahah @Tonton

Jag är synsk. Redan bokat twin ;)

e68ca2f8529a2c4ea6e97c127a29f980.jpg
 

marbe166

Medlem
Bokat:
Tor 24OCT:
DUS-ZRH 1450-1605 LX1019
ZRH-BCN 2100-2240 LX1950

Sön 27OCT:
BCN-ZRH 1445-1635 LX1955
ZRH-DUS 1755-1910 LX1026

Bokat rum på Hilton.

Någon annan som också åker via ZRH torsdag och/eller söndag?
 

palmen

Moderator
Bokat:
Tor 24OCT:
DUS-ZRH 1450-1605 LX1019
ZRH-BCN 2100-2240 LX1950

Sön 27OCT:
BCN-ZRH 1445-1635 LX1955
ZRH-DUS 1755-1910 LX1026

Bokat rum på Hilton.

Någon annan som också åker via ZRH torsdag och/eller söndag?
Om jag kommer ihåg rätt så har vi samma flight från ZRH till BCN
 

Flying Finn

Medlem
Det skulle ju inte vara en frekventresenärtreff á la BC.se utan en omrouting, eller hur? :D

Fick imorse från Iberia:

Dear Sir/Madam FLYING FINN

We are contacting you to inform you of a change in your flight. We apologise for any inconvenience this may cause.

Det gäller min hemresa. Flyget från MAD till BRU har blivit omlagd 30 min senare, vilket medför endast 40 min bytestid och där med är förbindelsen under MCT (50 min). Tja, det blir väl att luska ut något under helgen. Få se vill IB att jag omroutas från MAD, eftersom BCN-MAD är på en skild biljett, tack vare deras webbplats som inte kunde kombinera fares.
 

Flying Finn

Medlem
Haha, Iberias egna bokningsmjukvara, Resiber, är nog totalt värdelöst. Inte för det, inte fungerar deras webbplats heller som Iberia Plus-kund något vidare... :rolleyes:

Ringde till Spanien. Försökte bli ombokad med IB MAD-LHR och AY LHR-HEL (först frågade jag som BA codeshare och sen med Finnairs egna flygnummer), men kundeserviceagenten påstod att hon kan endast få fram IB och BA, inte AY. Hon kunde inte se flyget alls. Och hon påstod att en förman kan inte få fram något annat heller. Hon erbjöd endast avbokning och återbetalning sist och slutligen. Tänkte Iberia att min visit till Barca blir modell förlängd... :rolleyes:

Slutresultatet: fick ringa till det amerikanska numret, eftersom linjen avbröts. Tänkte även ifall jag skulle ha en bättre tur. Nej, igen samma problem att det endast bjöds först på färdiga alternativ och den här agenten var inte villig att kolla något annat. Som tur nog fanns det som alternativ IB MAD-GVA och AY GVA-HEL som IB:s codeshare, så det blev en ny routing, trots att det först tycktes vara svårt att sammarbeta. Tydligen har Iberia gett ypperst lite flexibilitet åt sina agenter. Hoppas inte att jag hamnar ofta boka om med dem i framtiden.

Om något positivt, så ombiljetteringen blev i Y (full fare-turistklassen) och med 2 x IB-kodat flyg borde det betyda mera Avios (Y = 100 % och +100 % BAEC Gold) än ursprungligen via BRU. Dock fick jag slösa bort min fritid på Iberias kundservice. Min hemresa från träffen blir förändrad endast en 10-20 min nu.

Tillägg: Uppgraderade med 4500 Avios till Business mellan MAD och GVA, eftersom Y som en full fare går att uppgradera med Iberia Plus. :) Överförde först Avios från BAEC.
 
Last edited:
Toppen