Rubriken är ju lite tvetydig så jag lägger in ett inlägg om dagens hot från Amex.
Detta SMS fick jag idag av Amex:
Fick lite panikkänsla eftersom jag var säker på att jag betalt räkningen. Var dessutom på resande fot. Snabbt in och kollade på min bank. Jo det var betalt den 30/5. Försökte kolla om det var rätt Amex konto eftersom jag har haft två olika bankgiro till Amex. Kom inte in på kontot för att se detaljer. Telefon till Amex kundtjänst. En trött tjej på supporten svarade och kollande kontot. Jo, det är Ok, skulden är betald. Fick då förklaringen att det hade gått ut ett automatiskt SMS pga av ett tekniskt fel! Jaha, kan ni då inte meddela detta i ett nytt SMS att det är fel innan ni hotar att stänga kontot. Nej det gick inte för det var ett tekniskt fel!! Det här har gått ut till massor av kunder uppgav tjejen vidare. Jaha, vad gör ni åt detta då, var min fråga. Ingenting eftersom det inte var vårt fel, det var ett tekniskt fel.
Goddag yxskaft. Jag insåg att det inte gick att föra en vidare diskussion med tjejen så jag tackade för mej. Nöjd med svaret att det var betalt, men vilken usel ursäkt.
Nu är det så att jag jobbar vidare på min 2-4-1 voucher och då finns det inga alternativ till Amex så jag får svälja det ”falska” hotet om avstängning av kortet. Amex är trots allt det bästa kortet när det gäller poängintjäning på kreditkort.