Senaste nytt

Amex hota om att säga upp?

TvAnton

Ny medlem
Hej är det några som har erfarenhet om hur Amex är om man hotar med att säga upp kortet?
Kan man tex få Platinum billigare än 600kr i månaden?

Ringer ju tex min mobil operatör / tv operatör en gång varje år och hotar med att lämna så kommer de alltid med massor av erbjudanden!

Gör i dagsläget nästan alla köp med mitt amex eurobonus kort
 

Xilan

Medlem
Skillnaden är att din mobiloperatör vet att det finns flera andra konkurrenter som kan erbjuda likvärdiga tjänster. De kommer kunna ge dig rabatter och specialare för att behålla dig.
American Express vet att det inte finns så många likvärdiga alternativ så om du säger att "Om jag inte får lägre pris kommer jag skaffa Handelsbankens Allkort istället" så kommer de nog tacka för den här tiden och önska dig lycka till.
 

BjörnHed

Medlem
Jag försökte förhandla årsavgiften på mitt förra Platinum som jag hade haft i många år. Det var helt omöjligt det enda de kunde erbjuda var ett fritt gold. Jag sa upp kortet och var utan i några år. Har även hört liknande historier från andra som har väldigt hög spend.
 

Alf

Medlem
Rubriken är ju lite tvetydig så jag lägger in ett inlägg om dagens hot från Amex.

Detta SMS fick jag idag av Amex:

DE4D02D3-53B4-4611-9493-CE80FBD93ED4.jpeg


Fick lite panikkänsla eftersom jag var säker på att jag betalt räkningen. Var dessutom på resande fot. Snabbt in och kollade på min bank. Jo det var betalt den 30/5. Försökte kolla om det var rätt Amex konto eftersom jag har haft två olika bankgiro till Amex. Kom inte in på kontot för att se detaljer. Telefon till Amex kundtjänst. En trött tjej på supporten svarade och kollande kontot. Jo, det är Ok, skulden är betald. Fick då förklaringen att det hade gått ut ett automatiskt SMS pga av ett tekniskt fel! Jaha, kan ni då inte meddela detta i ett nytt SMS att det är fel innan ni hotar att stänga kontot. Nej det gick inte för det var ett tekniskt fel!! Det här har gått ut till massor av kunder uppgav tjejen vidare. Jaha, vad gör ni åt detta då, var min fråga. Ingenting eftersom det inte var vårt fel, det var ett tekniskt fel.

Goddag yxskaft. Jag insåg att det inte gick att föra en vidare diskussion med tjejen så jag tackade för mej. Nöjd med svaret att det var betalt, men vilken usel ursäkt.

Nu är det så att jag jobbar vidare på min 2-4-1 voucher och då finns det inga alternativ till Amex så jag får svälja det ”falska” hotet om avstängning av kortet. Amex är trots allt det bästa kortet när det gäller poängintjäning på kreditkort.
 

Canadien

Medlem
Amex SAS Premium och vanliga Amex Gold har ibland gått att få med årsavgiften på eller få ett presentkort på X hundra.

På Platinum, Centurion eller Elite har jag inte hört om någon som lyckats.
 
Toppen