Senaste nytt

Vad ger bokningsklass R på Copa Air?

ELOS

Medlem
Funderar på att boka några segment Copa Air business class R. Jag blir inte klok på vad stjärnan vid denna bokstav betyder i SAS tabellen....någon som vet? Finns ingen fotnot vad * betyder.

upload_2019-5-30_16-31-4.png
 

Mikeswe

Medlem
Fotnoten finns ju dessutom inte med på den engelska SAS sidan, så där står det ju bara 150%. Även enligt wheretocredit.com så är det 150% till Eurobonus som gäller

8C44500A-36F1-4525-A698-3CC7D643220B.jpeg

Tror också på samma anledning som @pqvst .. det är en ny rabatterad bokningsklass som dessutom infördes för några månader sedan
 

ulagun

Medlem
Dessutom, flög Copa till Miami för något är sedan i business. Annorlunda Riktiga businessäten. Två varmmat rätter att välja på. Chicken or chicken:confused:. Ingen drinkvagn men på förfrågan öppnades ett skåp med utsökt fikasortiment. Kollade dock aldrig poängen.
 

adhoc76

Medlem
Inget fel på Copa. Flög Washington-Panama-Cartagena ifjol. Fullt ätbar mat, bra fika inkluderande bl.a. månadens rom. För den som inte behärskar spanska kan det vara bra att veta att personalen talar bra engelska. Noggranna med säkerhetsrutinerna dessutom var mitt intryck. Inte lie flat förstås (utom i några enstaka MAX som ändå står på backen just nu), men fullt acceptabla business-säten.

Flög på award-biljett så har tyvärr inget att komma med gällande intjäning.
 

imartin

Medlem
Egentligen off topic men när vi nu snakar om Copa: Flög precis MVD-PTY-MDE med Copa i Biz. 7 timmar och 1 timme för 30.000 EB poäng och 1100 kr i skatter och avgifter. Riktigt bra värde för poängen (med tanke på hur mycket till och med ekonomi-biljetter kostar i denna del av världen). Sedan flyger de ju bara 737 (737-800 hade ganska mycket plats och rymliga stolar, inte lika bra i 737-700), erbjöd inte lounge tillgång i MVD, hade för lite mat (enligt min smak) och PTY är ingen direkt höjdare, med en riktig usel lounge (fast bra utsikt). Dock har det precis öppnats en ny Terminal i PTY som fortfarande håller på att färdigställas. Kanske får den en ny, bättre lounge någon dag.
 
Last edited:
Maten på COPA i Business kan vara riktigt dålig. Flög PTY-VVI (till Santa Cruz Bolivia) förra sommaren och dom hade lastat för lite käk (eller opup:at förmånga). Satt längst bak i businesskabinen och blev erbjuden en pastarätt från economy...
c378010cfb5831b50ed20439db0fa2e0.jpg
 

adhoc76

Medlem
Kanske skulle bryta ut omdömena om Copa från tråden? Jag tycker Copa förtjänar lite fler fördjupningar på bc.se. Detta eftersom de har god tillgänglighet på awards och flyger till många destinationer i USA och till Syd- och Mellanamerika från hubben i Panama. Säkert av intresse för många här.
 
Toppen