Senaste nytt

Växling av diverse valutor

Dr. Miles

Expert
Reser till Japan nu i sommar och har dollar kvar. Körde på MUFG bank i Narita förra gången, men jag landar i Haneda vilket inte har MUFG. Såg däremot att de har Mizuho Bank (aldrig provat). Var kan ni rekommendera att jag växlar? Kanske bättre att växla i stan.

Om du har USD eller EUR i kontant, kan Dollar Ranger vara ett alternativ.
De erbjuder bättre kurs än bankerna.
Men de finns inte på Tokyo Haneda, utan de finns bl a nära JR Tokyo station och JR Shinjuku station.

Att växla mellan SEK och JPY i Japan är nästan alltid dålig affär.

Jag brukar att använda bankkort/kreditkort som inte tar någon uttagsavgift och hämta pengarna på bankomaten på 7-Eleven eller Japan Post.
Om jag åker via Bangkok, växlar jag SEK till THB, sedan THB till JPY då det är fortfarande bättre kurs än banker/växlingskontor i Sverige/Japan.
 

Mr.cake

Medlem
Om du har USD eller EUR i kontant, kan Dollar Ranger vara ett alternativ.
De erbjuder bättre kurs än bankerna.
Men de finns inte på Tokyo Haneda, utan de finns bl a nära JR Tokyo station och JR Shinjuku station.

Att växla mellan SEK och JPY i Japan är nästan alltid dålig affär.

Jag brukar att använda bankkort/kreditkort som inte tar någon uttagsavgift och hämta pengarna på bankomaten på 7-Eleven eller Japan Post.
Om jag åker via Bangkok, växlar jag SEK till THB, sedan THB till JPY då det är fortfarande bättre kurs än banker/växlingskontor i Sverige/Japan.

Tack @Dr. Miles! Dollar Ranger verkar vara väldigt förmånligt.
 

djmanosv

Medlem
Ska resa till Zanzibar nästa vecka, och behöver typ 2000 USD för aktiviteter / safari ocv. Vad är bäst plats att växla SEK till USD i Stockholm ? Forex eller någon bankomat som erbjuder USD i stan ?
 

djmanosv

Medlem
Jag tror att de debiterar SEK för att de säljer USD mot SEK. Jag undrar om det är bättre att få valuta från Forex bank eller liknade, eller kör med Bankomat, finns några i stan (NK ocv)
 
Toppen