Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

Ancistrus

Medlem
Agreed! Men snäppet värre är när mittsätesryttaren inser faktum (kan ju vara omedvetet att vederbörande hamnat just i lotten) men ändå insisterar på att sitta på just sin plats även om det finns massor av lediga platser.

Finns ju de som föredrar en mittplats långt fram hellre än en egen rad längst bak, så inte säkert att de vill flytta på sig om det ser det som en försämring. Tycker man ser framtunga plan rätt ofta där högsta prio för de flesta verkar vara att sitta långt fram.
 

Delayed

Medlem
Men om det är så tomt längre bak kan man ju själv flytta i stället för att tycka att någon annan skall göra det?
Ja personligen flyttar jag gärna till sista raden om det är vad som krävs för att slippa (vara) mittsätesryttare. Nu får man inte flytta helt fritt vilket ibland gör att man sitter och trängs trots att det finns "tomma treor" längre bak.
 

Taggen

Medlem
De som envisas med att stå och ta på sig bälte och packa ner datorer etc. vid lådorna när de passerat säkerhetskontrollen och inte bara tar sina grejjor och flyttar två meter längre fram till bänkarna och packar ner allt där istället så att lådorna på bandet töms så snabbt som möjligt så de kan plockas av så att det flyter bättre. Gäller väl främst Arlanda men även andra flygplatser.
 

coclol

Medlem
Personer som bokar mittsäte i ett halvtomt plan.

Hur vet du vad dom har bokat?

Jag sätter mig alltid i mitten om raden är tom för att slippa folks kläder, ryggsäckar, armbågar, barnfötter och allt annat som folk inte förmår att håll i gången :cool:

Sens moral. Sök först att förstå, sen att bli förstådd.
 
Toppen