Senaste nytt

Lunar Way

JohanW

Medlem
Det går alltså inte med Mobilt BandID?

Funkar givetvis med mobilt bank-id men då måste man installera det på varje device. Går inte att ha det på endast en och sen verifera för en annan device. SEB som jag har tillåter bara 3st samtidiga bank-id och processen att göra nya och blockera gamla lämnar övrigt att önska.
 

Berglund

Medlem
SEB som jag har tillåter bara 3st samtidiga bank-id och processen att göra nya och blockera gamla lämnar övrigt att önska.
Jag ser inte problemet?!
Behöver du fler än tre samtidiga bank-id så skaffar du bara ett enkelt bankkonto i någon annan bank också. Därifrån kan du sedan skapa fler bank-id. Hur många enheter har du som du behöver bank-id till?
 

JohanW

Medlem
Jag ser inte problemet?!
Behöver du fler än tre samtidiga bank-id så skaffar du bara ett enkelt bankkonto i någon annan bank också. Därifrån kan du sedan skapa fler bank-id. Hur många enheter har du som du behöver bank-id till?

Att skaffa ett bank till för detta är verkligen inte något man orkar. Eller så tar man ett kort som inte behöver bank-id lokalt. Alla har olika behov och detta kort uppfyller inte mitt. Om man testar nya lurar från olika leverantörer hela tiden så blir detta med att lägga till bank-id en väldigt tråkig process.
 
Är det någon som vet vad man ska ha det svarta självhäftande fodralet till? Är tanken att man ska fästa det på kylskåpet så att inbrottstjuvar enkelt kan hitta kortet?
 

bstark

Medlem
La det i skåpet när jag upptäckte att det kräver band-id för att logga in. Värdelöst när man har flera telefoner/plattor.

Krävs inte bankid för att komma in i appen, endast för att registrera/första gången. Räcker med touch id. Har förvisso inte fått mitt kort ännu.
 
Toppen