Senaste nytt

Japan sommaren 2020, osmart med tanke på OS?

Big Birger

Medlem
Funderar på att se Japan med familjen sommaren 2020, med ett ödmjuk inställning till utmaningen att flyga business hela familjen (5 pers) på samma flighter. Ja, det kommer vara varmt men det är enda tillfället vi får till det med ledighet allihop.

Insåg nu att det är OS i Tokyo 24/7-9/8.

Tror ni att det är klokt att hålla sig borta från Tokyo/Japan innan OS, för att det kommer vara lite kaos innan allt är klart? Eller att det inte är någon större fara så länge man siktar på juni?

Det finns en hel del att se som också är utanför Tokyo, så kanske ska man börja i Tokyo så nära skolavslutningarna man kan och jobba sig från Tokyo och flyga hem från annan ort?

Tacksam för tips och kloka tankar.
 

Mr Basic

Medlem
Var i Peking strax före OS 2008 och det var inga problem. När vi gick för att se ”Fågelboet” visade det sig att de körde test-tävlingar där med volontärer och allt. Vi ombads komma in och titta samt gärna ”ställa frågor på engelska”, så att volontärerna fick öva. Minns att det var friidrottare från Kina, Mellanöstern, Sudan och Nordkorea som tävlade, mao ett härligt gäng. :D
Japanerna är ju grymt organiserade så jag tror det flyter på utan problem.
 

toer00

Medlem
Jag och frugan har bestämt oss att åka till Tokyo just för att se OS. Vår utmaning gäller att försöka hitta hotell och flyg i Business...
 

Mr.cake

Medlem
Alla turistattraktioner kommer garanterat vara kaotiska i Tokyo t.ex Asakusa som redan nu är överpackat. Annars om det är premiärtur till Japan kan ni alltid ta shinkansen till Kansairegionen. Där tar ni er enkelt runt mellan Osaka-Kyoto-Nara-Kobe. Vill ni känna på riktig "japan anda", kan jag rekommendera japanska festivaler, framförallt Gion Matsuri.

Smakprov:
 
Jag och frugan har bestämt oss att åka till Tokyo just för att se OS. Vår utmaning gäller att försöka hitta hotell och flyg i Business...
Det har väl inte släppts några biljetter ännu, och jag tror inte det kommer bli problem att hitta biljetter överhuvudtaget om du är ute i någorlunda god tid.
 

Flying Finn

Medlem
Om Oneworld duger, så kan jag komma med tipps för att boka affärsklass till Japan. :) Dock t.ex. KLM från OSL till TYO är nu troligen det billigaste alternativet, men nästa sommar går ju inte ännu att boka.

Personligen är det lite öppet ännu för mig åker jag till Japan under OS eller inte. Skulle vela se öppnings- eller slutsermonin, men vi får se vad en biljett kostar. Skulle kanske även kombinera det med 1-2 dagar OS och inte bara någon av seremonierna.

14.6 är dagen då alla nationella biljettkvoter öppnas för försäljning. Personligen försöker jag eventuellt få något fiffigt från Cartan Global eller den finska representanten, i fall prisena är något rimliga. Den danska kvoten är troligen också bra tillgänglig för danskar. Kunde åtminstone inte själv anmäla mig som intressent. :) Har inte kollat vem har den svenska kvoten.

If you are interested in event tickets only, then you will be able to purchase tickets online starting June 14th.
 
Toppen