Senaste nytt

Är det värt att skaffa Best Western Diamond?

andreas

Medlem
Jag har varit, och är, BW Diamant sedan 5-6 år. Blev senast uppgraderad till sviten med minibar och färska jordgubbar, vatten mm som de bjöd på fanns i minibaren. Produkter i badrummet värda en hel del, så från vanligt rum till rena lyxen. Alltid check att använda i restaurangen eller baren, 125 kr i Sverige. Samt BW poäng man kan växla till massa flygbolag eller iTunes etc, även om jag alltid tar SAS EB:)

Något hotell värt att dela med sig av? :)
 

micke99

Medlem
Best Western Hotel Nordic Lund är ett trevligt hotel. Vet iofs. ej vad de ger sina diamond kunder för gåvor men schysst hotel...
 

Robert flysas

Moderator
@andreas Det var Hotel Hasselbacken i Stockholm. En klar favorit om jag stannar minimum 3 dagar i huvudstaden. Kul ta med föräldrarna på sommarn då min morfar bodde hela sitt liv i Stockholm. Många minnen. Sveriges framsida.
 
Last edited:

Valley

Medlem
Något hotell värt att dela med sig av? :)

Nobel House, Malmö och Hotell Hudik - Alltid blivit mycket bra behandlad. Bott mycket på Hudik och det har man koll på, på Nobel. Inget trams med att uppge medlemsnummer eller status. Räckte med namnet :)

Hotel Nürnberg am Hauptbahnhof - Fantastisk personal. I synnerhet nattportiererna. Suttit med 2 stycken glada positiva personer och provat deras trevliga ölsortiment.
Nackdelen. Går inte att jobba om man behöver bredband. Att det skall vara så svårt på 2000-talet
(nu tog jag en titt på priserna för min nästa resa - i princip samma nivå som det jag bokade på Sheraton Carlton. Lite underligt)
 

larced

Medlem
Nobel House, Malmö och Hotell Hudik - Alltid blivit mycket bra behandlad. Bott mycket på Hudik och det har man koll på, på Nobel. Inget trams med att uppge medlemsnummer eller status. Räckte med namnet :)

Låter bra, då jag checkar in på Nobel i Malmö första gången nu på söndag.
 

Ping

Medlem
Skulle säga nej, som matchad diamond. Har endast 2 stays i Europa, men kollat upp flertal hotell i Europa.

Hotellen ser generellt slitna ut och eller långt från centrum. Deras 4stjärniga hotell är snarare 3 stjärnigt. Knapert med benefits, inte ens vatten som Diamond.

På min senaste stay i Europa på deras 4stjärniga hotell kan jag nog komma på runt 8 punkter som får en anmärkning kontra valfritt hilton 4 stjärnigt hotell.

Har man inget emot detta, så är det säkert bra värde. Priserna verkar generellt låga och vissa hotell har bra läge beroende på stad.
 
Toppen