Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Tolle

Medlem
Vad har ni lyckats med för minsta prisskillnad? Jag funderar på att skicka in en claim som är på runt 2% billigare än Hilton själva - mest ute efter 25% rabatten. Det står följande i deras villkor:
  1. Hilton may deny claims if the percentage difference between the price booked through the official Hilton booking channel and the qualifying lower price is 1% or less.
 
Vad har ni lyckats med för minsta prisskillnad? Jag funderar på att skicka in en claim som är på runt 2% billigare än Hilton själva - mest ute efter 25% rabatten. Det står följande i deras villkor:
  1. Hilton may deny claims if the percentage difference between the price booked through the official Hilton booking channel and the qualifying lower price is 1% or less.
Jämför du i hotellets hemvaluta?
 

taxvalp

Medlem
Bokade en helg under rean på Hilton Bankside i London. Slentriankollade och såg att det var några pund billigare hos Agoda.com och skickade in ett claim. Tog en skärmdump och priset försvann en stund senare. Fick ganska snabbt svar från Hilton att de sökt på booking.com utan att hitta priset och beklagade att de ej kunde matcha.

Öppet mål för mig att skicka in ett vänligt mejl på temat ”inte underligt att ni inte hittade priset eftersom ni kollade fel sajt” med bifogad skärmdump och då hade de inte mycket att välja på.

Billigaste Londonresan någonsin med direktflyg med SAS under tusenlappen t/r och BRG-rabatterat boende på Hilton Bankside...
 

jumbooze

Medlem
Jag har nu fått två matchningar igenom och de var av typen pre-paid, jag har fått besked att de ska skicka checkar då de ej kan återbetala till kortet, ska bli intressant och se hur de går att lösa in...
Mattematiken var inte helt lysande men till min favör
Fick till slut skicka tillbaka dessa och fick 25000 poäng istället då jag inte kunde lösa in dessa på något bra sätt.
 

Maja

Medlem
Jösses, fick en claim godkänd för HGI LAX/El Segundo, men sedan uppdaterades aldrig min bokning till det lägre priset.

Jag skickade ett påminnelsemail när 48h hade passerat som det står i mailet att det kan ta. Ingen återkoppling. Väntade och kontaktade dem via Twitter. De bekräftade mitt lägre pris och sa att de hade tekniska problem men att det skulle vara löst senast 72h senare. Icke! Kontaktade dem via Twitter igen och de stötte på hos hotellet (?) för att ändra priset. Inget hände.

Ledsnade och det lägre priset fans kvar så jag gjorde en ny bokning och skickade in en ny claim. Fick standardsvaret att den ej var godkänd p.g.a. att de inte fann det lägre priset. De har som vanligt ej kollat UK-versionen av Hotels.com utan gått direkt på US som inte har det lägre priset.

Efter inskickade skärmdumpar så fick jag det lägre priset och nu även en ny bekräftelse med det lägre priset. Tröttsamt när de inte sköter detta direkt...
 

Doctor-X

Medlem
Lyckades få till prisgaranti på Hilton Taipei Sinban (6 nätter) - printscreen och sen var det klart, detta var 8:e bokningen av 8 som lyckats (kommer svida den dagen jag inte lyckas)

HONORS ADV PURCHASE 35,213.41 TWD
Hotels.com NT$34,724.20
Samma rum, datum och villkor.

Fick svar enl. nedan:
Dear Doctor-X,

Thank you for your response regarding your Price Match Guarantee claim for your booking at Hilton Taipei Sinban. The screenshot provided has been reviewed and I’m pleased to advise your Price Match Guarantee claim has been approved. The price on your reservation has been adjusted down to match the lower rate found on WWW.HOTELS.COM and as per the terms and conditions of the program, I’ve also applied an additional 25% discount, making your new price, TWD 3757.88 per night, before taxes and fees.

Because your type of reservation is categorized as Non-Refundable, the rate is unable to be modified. Instead, I will honor the Price Match Guarantee by issuing a refund directly to your credit card used for booking for the difference in rate of TWD 9,171.30 total. This will be processed by the hotel at the time of check-out and the monies refunded to the credit card you used for payment.

Har aldrig tidigare bokat "Non-Refundable", men det låter ju bra att de kör en återbetalning direkt till mitt kort. Förstår det som att personer tidigare i tråden fått checkar/vouchers som varit svåra att lösa in osv. Har någon erfarenhet kring hur dessa återbetalningar sker? Går det automatiskt eller måste man påpeka själv när man checkar ut?
 

Abbs

Medlem
Lyckades få till prisgaranti på Hilton Taipei Sinban (6 nätter) - printscreen och sen var det klart, detta var 8:e bokningen av 8 som lyckats (kommer svida den dagen jag inte lyckas)

HONORS ADV PURCHASE 35,213.41 TWD
Hotels.com NT$34,724.20
Samma rum, datum och villkor.

Fick svar enl. nedan:


Har aldrig tidigare bokat "Non-Refundable", men det låter ju bra att de kör en återbetalning direkt till mitt kort. Förstår det som att personer tidigare i tråden fått checkar/vouchers som varit svåra att lösa in osv. Har någon erfarenhet kring hur dessa återbetalningar sker? Går det automatiskt eller måste man påpeka själv när man checkar ut?
Grattis! Och ett riktigt bra hotell. Njut :)
 
Toppen