Senaste nytt

Efterregistrera poäng i SJ Prio

Daniel P

Medlem
Går det att efterregistrera poäng i SJ Prio för biljetter där man inte fick möjlighet att registrera numret vid bokningen? Exempelvis bokningar som gjordes via resebyrå.

Hittar inget på hemsidan om det.

Undrar också hur man lägger till SJ prio numret på en existerande bokning (med avresa om några dagar). Lyckas inte fixa detta heller.
 

Jacob

Medlem
(Roligt att den här tråden ligger över SJ:s sida på Google när man söker på "efterregistrera poäng sj prio" :D)
Det gäller att prioritera rätt! :)

Google är numera mycket snabb på att indexera sidor från BusinessClass.se. I det här fallet gick det uppenbarligen på under tre timmar.
 

Daniel P

Medlem
Tack!

Verkar alltså som det bara är att skicka ett mail till SJ prio medlemsservice med bokningsnumret och SJ prio kortnumret.
Låter ju rätt enkelt!
 

Daniel P

Medlem
Gick in på SJs hemsida och hittade en kontakta oss-sida med ett formulär man kunde fylla i.
En av valmöjligheterna var efterregistrering av poäng och sen var det bara att knappa in namn, SJ-prio nummer samt skriva in resten som fritext.

Dock verkar det vara en hyfsad ledtid på att få poängen registrerade, precis som exempelvis SAS Eurobonus.Vi får se hur långt tid det tar...
 

Roger J

Medlem
Man kan registrera prio-nummer genom att ringa innan avgång. Det går inte i biljettautomaterna, vilket är sinnessjukt dåligt. Det går också att göra i biljettdisk eller loungerna innan avgång.
 

rob74

Medlem
Bumpar den här tråden då jag just varit tvungen att försöka efterregistrera lite Priopoäng. Sökte som en tok på hemsidan, men det enda jag hittade var det att registrera innan avgång. Så jag slängde i väg ett mail med mina bokningsnummer till kundtjänst. Fick svar efter en dag att de hade krediterat poängen till mitt konto.
Det var snabbt marscherat! :)

Sedan upptäckte jag att jag tydligen hade åkt tåg 13 maj mellan Luleå och Kiruna. Det tyckte jag var underligt eftersom jag satt på ett flyg ARN-KRN just då.
Nu insåg jag att det var en ej återbetalningsbar biljett som jag aldrig utnyttjade pga att jag hittade ett direktflyg från ARN och slapp åka via LLA.
Trodde man var tvungen att fysiskt befinna sig på tåget för att få poäng. :confused:
Men tack i alla fall, SJ! :cool:
 

Najk

Medlem
Man kan registrera prio-nummer genom att ringa innan avgång. Det går inte i biljettautomaterna, vilket är sinnessjukt dåligt. Det går också att göra i biljettdisk eller loungerna innan avgång.

Innan avgång går det även att göra det på SJs hemsida. Logga in och sedan Mitt SJ Prio, registrera biljettköp.

OT: Förr gick det även registrera biljetter som ej var utställda i ditt namn men det verkar inte funka längre.. :)
 

gdaily

Medlem
Trodde man var tvungen att fysiskt befinna sig på tåget för att få poäng.
Men tack i alla fall, SJ!

Nej då, behövs inte.

Det var faktiskt min första skrivbords-Milage Run, 25 stycken resor Stockholm-Södertälje under en veckas tid för typ fem år sedan, SJ hade en promo med 1000 statusgivande poäng på vissa tåg Sthlm-Göteborg/Malmö under en sommarperiod. Har för mig att biljetterna gick på 40-50 kr stycket, vilket gjorde att 3000 poäng (vilket är Sthlm-Arlanda som jag använde poängen) till kostade 120-150 kr, vilket är "normalpris" för den sträckan. Så man kan säga att jag köpte mig svart status gratis, loungen blev i alla fall välbesökt under det kommande året.

Det var nog ganska många som gjorde som jag, för efter detta år har de bara haft en liknande kampanj mennas Sthlm och Oslo, därefter har bonuspoängen vid liknande kampanjer ej varit nivågrundande.
 
Toppen