Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
[QUOTE = "freppa87, post: 805619, member: 4984"] How did you book this? [/ QUOTE]
Vad är en bot? - momondo

Jag kan bekräfta att Momondo funkar på den rutten jag vill ha
ARN-PEK-SIN-HKG-ARN. Dock funkar bara Swiss hem trots att Lufthansa visar A3 på HKG-MUC-ARN. Har lagt över detta på en byrå i Norge som min bror använder i sin verksamhet. Svar i eftermiddag :) Skall kolla om dom är sugna på att ta flera bokningar om det funkar.
 

Senator

Moderator
Då har jag hittat en Singapore resa för 23.000kr per person:
ARN-ZRH LX/ SAS Operated
ZRH-PEK LX A330
PEK-SIN SQ F B77W
SIN-PEK SQ F B77W
PEK-FRA L H F B747-8i
FRA-ARN L H A321

Det blir 70 årspresent till vår pappa. Vi måste göra en skenmanöver här på något sätt.

Min bror har en byrå i Norge som hjälper honom med sin verksamhet. Jag vill helst åka SIN-HKG och sen hem. Där går det att boka SQ856 med A380 och nya produkten. Men då blev det Swiss hem också. Men min bror som aldrig har varit EBG fick sätta prioriteringen, och då var Lufthansa med 300% viktigare än både HKG besök och SQ F med A380.

Eftersom vi alla är norska medborgare gäller inte 72-timmars visumregler i Kina för oss. Annars hade vi stannat i antingen PEK eller åkt via PVG hem istället.

Denna gick att boka via Momondo insåg jag efter kontakt hade etablerats. Men jag valde att köpa via byrån, tycker det är dålig stil att starta hans arbete och sen gå annanstans.

Jag har en teori: det räcker inte med A2 eller A3 i inventory. Det kräver A4 eller mer. Vi såg A3 på HKG-MUC-ARN med det gick inte i alla fall. Swiss visade A4 och Lufthansa A7 när vi bokade. Resebyrån kan hjälpa andra, och jag kan förmedla kontakt. Kommer inte vara billigast men grym service. Dock vill jag att om du tar kontakt med mig, att du har gjort lite hemläxa.
 

mash

Medlem
Jag har precis fått igenom min bokning nu, blev hyfsat bra tycker jag.
ARN-MUC LH C
MUC-PEK LH F A380
PEK-SIN SQ F A380 (gamla suites)
SIN-PEK SQ F A380 (gamla suites)
PEK-FRA LH F A340
FRA-ARN SK C

Fick försöka via 4 olika OTAer (RSG) som samtliga misslyckades på sista steget med att bekräfta platserna innan jag till slut fick igenom den via AOBtravel. Landade på 48,100 SEK för 2, får nog anses klart godkänt med tanke på timmarna i F och intjänade miles. är nog dags att öppna var sitt Eurobonus-konton, borde ju ge en hel del poäng, 2*44,066=88,132 för oss tillsammans om wheretocredit.com räknat rätt, så nästan EBG direkt.

Tack för all inspiration och hjälp här i tråden!
 
Last edited:

Abbs

Medlem
Jag har precis fått igenom min bokning nu, blev hyfsat bra tycker jag.
ARN-MUC LH C
MUC-PEK LH F A380
PEK-SIN SQ F A380 (gamla suites)
SIN-PEK SQ F A380 (gamla suites)
PEK-FRA LH F A340
FRA-ARN SK C

Fick försöka via 4 olika OTAer (RSG) som samtliga misslyckades på sista steget med att bekräfta platserna innan jag till slut fick igenom den via AOBtravel. Landade på 48,100 SEK för 2, får nog anses klart godkänt med tanke på timmarna i F och intjänade miles. är nog dags att öppna var sitt Eurobonus-konton, borde ju ge en hel del poäng, 2*44,066=88,132 för oss tillsammans om wheretocredit.com räknat rätt, så nästan EBG direkt.

Tack för all inspiration och hjälp här i tråden!
Imponerande att boka LH F innan man skapat ett Eurobonuskonto :p
 

SimonXYZ

Medlem
Efter många fruktlösa telefonsamtal till Swiss och många försök till att boka på swiss.com, lh.com, priceline, momondo, ... lyckades tillslut en säljare hos Ticket. Två hyfsat långa riktiga nattflyg med Swiss F, så det här blir bra :)

CPH-ZRH-HKG-BKK ToR
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen