Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

karho

Medlem
Nej, du har använt fel verktyg för att söka. Hos LifeMiles kan du boka det du ser när du söker hos LifeMiles. ANA, United och andra system kan ge en indikation på att platser finns tillgängliga men det behöver inte stämma för andra program.

Ja, jag är fullt medveten om hur det fungerar, att varje program har sina egna urval för vad som går att boka med dem. Jag undrade bara (en retorisk fråga i affekt!) hur Lifemiles algoritm för vad som går att boka hos dem skiljer sig från vad som visas när man söker på EF.
 

Dr. Miles

Expert
Ja, jag är fullt medveten om hur det fungerar, att varje program har sina egna urval för vad som går att boka med dem. Jag undrade bara (en retorisk fråga i affekt!) hur Lifemiles algoritm för vad som går att boka hos dem skiljer sig från vad som visas när man söker på EF.
Ibland har man fördel med olika platstillgänglighet mellan olika bonusprogrammen.
T ex det inte går att hitta Singapore Airlines Business class award varken på ANA eller Air Canada, men det går att hitta på LifeMiles.
 
Bonuspoäng vid köp uppe. Fortfarande för dyr dollar kontra kronan så jag passar.

LM 2,000 – 50,000 2X1 - 100.000 vid köp av 50.000
LM 51,000 – 100,000 2X1 + 15% - 215.000 vid köp av 100.000
LM 101,000 – 150,000 2X1 + 25% - 337.500 vid köp av 150.000
 
När ska man börja bli orolig över att LH inte släpper bonusplatser?
Ska åka om typ en vecka och tittar jag på expertflyer ser det ut så här:

Till MUC F6 A2 (340-600)
J7 C7 om det inte blir F.

Till FRA F5 A0 (747-8I)
J9 / C9 om det inte blir F.

Har redan bokat ditresan i F. Hoppas man slipper avboka och att det dyker upp platser.
Tycker att de borde släppa platser till främst MUC i F?
 
Last edited:
Finns det inga platser på Lördag får jag lov att avboka.

Det är verkligen mycket dåligt med tillgängligheten (trots att mycket är osålt) från västkusten alt BOG/MEX till Europa.
Finns absolut inga bonusplatser och allting är svindyrt enkel väg på revenue, tom att saxa en biljett är svindyrt.

Från MIA, LAX, SFO, BOG, MEX finns bara följande destinationer:
HNL, PEK, NRT X2, HKG, PTY X3, LAS X4 på mitt datum trots att MUC har massa lediga platser både i C och F.

Det märkliga är att F är helt obokat vad jag kan se i Expertflyer så varför släpps inga Award platser trots att det bara är 6-7 dagar framåt i tiden?
 
Last edited:
Finns det inget Avianca i Business Madrid eller London? Eller måste det vara LH F?

Hittar ingenting med Lifemiles.
Försöker bara ta mig till Europa den 1/6 så går allt att lösa men verkar hopplöst. Behöver inte vara F, inte heller LH men ej ekonomi.

Men är det inte lite märkligt att LH håller på platserna?
 
Toppen