Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

Judas kiss

Medlem
Tack för ditt svar @Senator

Är lufthansas sida fortfarande kass? Alla hem biljetter från Bangkok verkar vara slutsålda? Har kollat runt på Google martrix och hittar en bra flight till Bangkok t/r. Priset på Google är då cirka 60 papp/person first. Enligt martrix var Emirates billigast på 34 000. Visar martrix korrekta kampanjpriserna för LH och SWISS?

Blir väl att ringa LH imorgon och be de kolla vad som är ledigt.
 

Senator

Moderator
Hittar inga priser eller routings via hongkong till Singapore. Fanns det flight nummer som var permitted? Eller du menar den där andra dealen för runt 40k du skrivit om?

Edit hittade på ITA efter specifika kriterier men finns inte på LH eller Swiss sida. Kan jag ringa med ITAs angivna fare basis och boka?

Jag har snickrat ihop en rutt med hjälp av ExpertFlyer som möter alla krav och har rätt Point of Sales (POS) hoppas jag.

Utmaningen är att hitta någon som kan boka.

Tack för ditt svar @Senator

Är lufthansas sida fortfarande kass? Alla hem biljetter från Bangkok verkar vara slutsålda? Har kollat runt på Google martrix och hittar en bra flight till Bangkok t/r. Priset på Google är då cirka 60 papp/person first. Enligt martrix var Emirates billigast på 34 000. Visar martrix korrekta kampanjpriserna för LH och SWISS?

Blir väl att ringa LH imorgon och be de kolla vad som är ledigt.

Du behöver inte ringa Lufthansa, dom kan inte hjälpa dig per telefon. Tillgängligheten via web är större.

Bangkok har väldigt lite tillgänglighet, jag har hittat enstaka platser i november. Det kräver nog en rutt via PEK, PVG, eller HKG. Ett pysslande som du kan testa men det kräver gärna verktyg som ExpertFlyer.
 

Franzon

Ny medlem
Tittar på Dar es Salaam i sommar, blir dock inte klok på hur ni räknar ut/ser hur mycket SAS EB man får för detta? Läst här om ca. 45k till EZE, någon som kan bistå i vad DAR ger för intjäning?
 

Senator

Moderator
Tittar på Dar es Salaam i sommar, blir dock inte klok på hur ni räknar ut/ser hur mycket SAS EB man får för detta? Läst här om ca. 45k till EZE, någon som kan bistå i vad DAR ger för intjäning?

Om du skall flyga First är det Swiss som gäller. Lufthansa flyger inte First till Nairobi och flyger inte till DAR.
EuroBonus-partner – Swiss | SAS

Lägg upp rutten här:
Great Circle Mapper

Där har du svaret.
 

mash

Medlem
Jag försöker pussla ihop och boka en ARN-ZRH-SIN-DPS-SIN-ZRH-ARN resa i F ungefär som denna:
upload_2019-5-22_16-58-20.png


Hittar den med typ samma pris via flera olika OTAer, men skulle helst vilja boka via Lufthansa/Swiss direkt. Men jag lyckas inte bygga någon kombination till DPS med varken LH eller LX websidor, lufthansa.com hittar exakt samma flighter när man gör multi-city sökningar men prissätter det till ~200,000 SEK medans Swiss inte hittar några flighter alls och hänvisar att man ska studera "tidtabellen".

Har ni några tips på hur man bokar en sån relativt okomplicerad resa utan att gå via OTA? En sak jag skulle vilja optimera här är att få in längre stop i ZRH och eventuellt också SIN, OTAerna väljer i regel 45 min/60 min stops på mina datum vilket känns tråkigt kort.
 

bankb

Medlem
Såg att Lufthansa har specialpriser när man reser två i business och first. Kollade för att se om jag kunde boka men tyckte det var väldigt svårt att hitta resor. Känns nästan hopplöst att söka alla datum för att se vad som finns.

Är det någon som har ett vasst tips för hur jag kan massöka olika datum?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen