Senaste nytt

Amex Platinum: Konsert med Ola Salo och lansering av metallkort 21 maj 2019

Jag avanmälde mig helt igår eftermiddag. Kände att sen ankomst hem igår och tidig jobbdag idag inte var bra kombination. Stannar hemma istället.
 

palmen

Moderator
Hoppas ni som är där får det kul, själv har man varit begraven i jobb med go-live idag efter 1½ års projekt så detta var inget att tänka på för egen del.
 

micke99

Medlem
Hoppas någon lägger up en bild från eventet. Synds man bor i södra Sverige där det finns lite Amex Event.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Cremant

Medlem
Det var ett bra event och konserten var riktigt bra!

Amex behöver styra upp cateringen bättre på sina event då det är samma strul på de flesta.
 

Tonton

Medlem
Det var ett bra event och konserten var riktigt bra!

Amex behöver styra upp cateringen bättre på sina event då det är samma strul på de flesta.

I inbjudan står det "Dörrarna öppnar 19:00 och stängs 20:15 när konserten börjar" - då antar man att snittarna och dryck serveras under denna tiden. När vi kom tillbaren 19:47 fick vi veta - "Nej vi kan inte servera er, i slutade med det för två minuter sedan" (även alkoholfritt). Lagom avsaknad av premiumkänsla att stå och vänta utan dryck inför konserten. Men jag ska inte klaga, hade ju ändå mitt ädla metalkort att beundrar väntan på att arrangemanget skulle börja :p
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
I inbjudan står det "Dörrarna öppnar 19:00 och stängs 20:15 när konserten börjar" - då antar man att snittarna och dryck serveras under denna tiden. När vi kom tillbaren 19:47 fick vi veta - "Nej vi kan inte servera er, i slutade med det för två minuter sedan" (även alkoholfritt). Lagom avsaknad av premiumkänsla att stå och vänta utan dryck inför konserten. Men jag ska inte klaga, hade ju ändå mitt ädla metalkort att beundrar väntan på att arrangemanget skulle börja :p
Utbröt någon spontan metallkortsfäktning mellan kortinnehavare? Kan tänka mig att det kan vara ett trevligt tidsfördriv.
 

Cremant

Medlem
I inbjudan står det "Dörrarna öppnar 19:00 och stängs 20:15 när konserten börjar" - då antar man att snittarna och dryck serveras under denna tiden. När vi kom tillbaren 19:47 fick vi veta - "Nej vi kan inte servera er, i slutade med det för två minuter sedan" (även alkoholfritt). Lagom avsaknad av premiumkänsla att stå och vänta utan dryck inför konserten. Men jag ska inte klaga, hade ju ändå mitt ädla metalkort att beundrar väntan på att arrangemanget skulle börja :p

Håller med Dig om att man slutade med förtäringen för tidigt och det är det jag menar med min kommentar om cateringen. Personalen var dessutom väldigt sur och inget leende samt att de verkade ha instruerats att krångla...inga flaskor var öppnade kl 19 och glas hälldes bara upp på beställning. När man har ett evenemang så bör man förbereda och kanske ha 50 glas påfyllda och ett antal flaskor förberedda...drycken håller sig kall några minuter :) utan kylning.

Dock var baren fortsatt öppen vid en av ingångarna till själva "lokalen" ända fram till föreställningens början och det tilläts att man tog med glas in i "lokalen".
 

bnr

Medlem
När vi kom tillbaren 19:47 fick vi veta - "Nej vi kan inte servera er, i slutade med det för två minuter sedan" (även alkoholfritt). Lagom avsaknad av premiumkänsla att stå och vänta utan dryck inför konserten. Men jag ska inte klaga, hade ju ändå mitt ädla metalkort att beundrar väntan på att arrangemanget skulle börja :p
Ja, detta var rätt bisarrt. Vi stod väl och väntade i kö i ett par minuter också. Löjligt att inte servera de som stått och köat, för att sedan sluta med serveringen om de nu måste det. Blir väl så här med outbildad personal utan känsla för service.
Uppenbart att Platinum än mer blir ett kort "för massorna".

Annat var det på eventet på Grand Hôtel med Select Collection, där flödade drycken och det var bra mat.
För Centurion fanns en bar där de hade flugit in Colin Peter Field från Bar Hemingway i Paris, han serverade goda Serendipity-drinkar och berättade en massa om drinkens och barens historia.
 
Toppen