Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Myllys35

Medlem
Värt att chansa bestämmer väl bara du vad det är värt. Lägg vad du tycker det är värt och går det igenom så gör det. Annars är det ju inte en chansning... ;)

Ja, om jag hade haft en biljett hade jag ju kunnat se priset själv. Jag undviker helst monkey, men tänkte utifrån okynnesresor eller en ev MR om det kunde vara en idé att köpa en billig GO light och sedan uppgradera för att få poäng (beroende av om det går igenom såklart). Med det nya systemet måste man ju vara lite kreativ :).

Utifrån rapporterade bud verkar det dock som att man får räkna med 3500 kr minimum för GO -> Plus. Om det stämmer känns det som en dålig lösning...
 

Canadien

Medlem
Ja, om jag hade haft en biljett hade jag ju kunnat se priset själv. Jag undviker helst monkey, men tänkte utifrån okynnesresor eller en ev MR om det kunde vara en idé att köpa en billig GO light och sedan uppgradera för att få poäng (beroende av om det går igenom såklart). Med det nya systemet måste man ju vara lite kreativ :).

Utifrån rapporterade bud verkar det dock som att man får räkna med 3500 kr minimum för GO -> Plus. Om det stämmer känns det som en dålig lösning...

Köp en Go light och kolla vad det kostar att lägga lägsta budet, är ju gratis att avboka inom 24h.
 
Ja, om jag hade haft en biljett hade jag ju kunnat se priset själv. Jag undviker helst monkey, men tänkte utifrån okynnesresor eller en ev MR om det kunde vara en idé att köpa en billig GO light och sedan uppgradera för att få poäng (beroende av om det går igenom såklart). Med det nya systemet måste man ju vara lite kreativ :).

Utifrån rapporterade bud verkar det dock som att man får räkna med 3500 kr minimum för GO -> Plus. Om det stämmer känns det som en dålig lösning...
Detta är en flight i november. (GO->PLUS)

c7aa2f631929289dedb68488537d5717.jpg
384e5135dfc087cbeec40c17c06d817d.jpg
 

FredrikW

Medlem
En fundering kring samma sträcka:
Jag har lagt ett bud på plus->Business lax-arn. Det ser dock ganska fullt ut och jag räknar med att det inte går igenom.
Om jag vill kolla på plats på LAX efter uppgraderingsmöjlighet, kan jag då göra det airside? jag anländer från LAS i T7 och tänker det är skönt att stanna airside, men den info jag har hittat är att uppgradering på plats sker i incheckningen?
 

inka

Medlem
Har en bokning inom Europa som gjordes i augusti förra året i GO light klass och denna ska generera poäng enligt gamla systemet dvs 500 poäng istället för dagen poäng på 100. Om jag väljer att göra en upgrade via bud til Plus på denna bokning, kommer jag få Eurobonudpoäng motsvarande plus-klass enligt det gamla systemet eller det nya med lägre poäng?
 

Canadien

Medlem
Har en bokning inom Europa som gjordes i augusti förra året i GO light klass och denna ska generera poäng enligt gamla systemet dvs 500 poäng istället för dagen poäng på 100. Om jag väljer att göra en upgrade via bud til Plus på denna bokning, kommer jag få Eurobonudpoäng motsvarande plus-klass enligt det gamla systemet eller det nya med lägre poäng?

Är väl ingen skillnad på intjäningen i Plus?
 

Vindpilen

Medlem
Hur skulle ni andra se på följande scenario?
Har en Europa-resa där jag kan köpa en Go biljett för 890kr (100p +25% intjäning) eller en Plus för 1480kr (1500p +25%)

Är redan EBD och borde utan problem återkvala nästa år även om Go endast ger 100p. Är det onödigt att gå på Plus-biljetten?

Antar också att en Plusgrade kostar mer än 590kr som är mellanskillnaden så det känns bortkastat åtminstone.
 

Canadien

Medlem
Hur skulle ni andra se på följande scenario?
Har en Europa-resa där jag kan köpa en Go biljett för 890kr (100p +25% intjäning) eller en Plus för 1480kr (1500p +25%)

Är redan EBD och borde utan problem återkvala nästa år även om Go endast ger 100p. Är det onödigt att gå på Plus-biljetten?

Antar också att en Plusgrade kostar mer än 590kr som är mellanskillnaden så det känns bortkastat åtminstone.

Plusgrade brukar börja på 400 eller 500 så skulle köra det istället. De verkar gå igenom i 99% av fallen om det inte är fullbokat.
 
Toppen