Senaste nytt

SAS nya linjer 2018/19

Thornado

Medlem
Aldrig besökt detta land så ska nog prova denna linje. Borde också bli bra anslutningar från ARN.

Jag kom just hem från ett knappt dygn i Kiev i morse (tog vägen via Kiev på väg hem från Vilnius, inklusive ett stopp på ~23h). Faktiskt länge sen jag blivit så positivt överraskad av en stad. Förvisso hade jag inte jättehöga förväntningar och det fantastiska väder de hade igår bidrog säkert, men det kändes verkligen som en riktigt trevlig stad.
 

Olle K

Medlem
Jag gillar också Kiev. Mycket att se. Det var dock länge sedan jag var där nu. Jag skrev till och med en Kiev guide för Aftonbladet 2005...Kanske läge för en poängbokning dit.
 

chazzie

Medlem
Jag kom just hem från ett knappt dygn i Kiev i morse (tog vägen via Kiev på väg hem från Vilnius, inklusive ett stopp på ~23h). Faktiskt länge sen jag blivit så positivt överraskad av en stad. Förvisso hade jag inte jättehöga förväntningar och det fantastiska väder de hade igår bidrog säkert, men det kändes verkligen som en riktigt trevlig stad.

Jag gillar också Kiev. Mycket att se. Det var dock länge sedan jag var där nu. Jag skrev till och med en Kiev guide för Aftonbladet 2005...Kanske läge för en poängbokning dit.

Jag håller med föregående talare, nu var jag där senast 2010, men det är verkligen lite av ett "hidden gem", passa även på en dagstur till Tjernobyl om ni är där några dagar, kusligt, häftigt och intressant allt på en gång.
 

M.K

Medlem
SAS satsar ändå oväntat stort. Detta känns annars som en typisk nyetablering för en mindre maskin, CRJ eller liknande.. Tiderna passar också bra för anslutning från både CPH, ARN, BGO och SVG ( Stavanger), även om det inte är typiska weekend resedagar det flygs på.
 
Det saknas inte konkurrens till Kiev, när WizzAir på allvar började sitt intåg i Ukraina svarade Ukraine International Airline med att börja erbjuda biljetter till LCC (Low Cost Carrier)-priser. Obskyra resmål i Ukraina prissänktes från 2500 SEK till 1000-1400 SEK t o r och till Kiev har jag sett biljetter från 650 SEK t o r (avreseort Köpenhamn i samtliga exempel).
 

Tonton

Medlem
Det saknas inte konkurrens till Kiev, när WizzAir på allvar började sitt intåg i Ukraina svarade Ukraine International Airline med att börja erbjuda biljetter till LCC (Low Cost Carrier)-priser. Obskyra resmål i Ukraina prissänktes från 2500 SEK till 1000-1400 SEK t o r och till Kiev har jag sett biljetter från 650 SEK t o r (avreseort Köpenhamn i samtliga exempel).

Ukraine Airlines erbjuder T/R-biljetter från Arlanda för så lågt som 372 kr, med bra tillgång ska tilläggas.
Låg kostnad. Köp biljetter låg kostnad - Ukraine International Airlines (UIA) (Sweden)
 
Toppen