Senaste nytt

Hur är första raden på LOT 787-9?

Vixit

Medlem
Så här är rad ett (mitten) på LOT 787-9 för de som undrade, liksom jag:
C87735F2-E76D-47B4-9E2B-3FEB68428163.jpeg
 

jsn

Medlem
För oss som ännu inte har flugit LOT - hur är första raden i jämförelse med övriga rader? Likvärdig? Bättre? Sämre?
 

Vixit

Medlem
Jag sitter på rad två hem på torsdag kväll. Verkar inte vara någon större skillnad, serveringen började idag på vänster sida och från rad ett. Det såg ut som om planet hade haft ett tufft liv fastän det ska vara ganska nytt - paneler som var trasiga lite varstans, skrapmärken mm. Jag kunde fälla in mitt bord, men luckan som ska stänga det utrymmet gick inte att stänga. Listen vid fotutrymmet hade fallit bort.

Sen tyckte jag att transit i WAW var uruselt. Dåligt skyltat. Ganska trånga passager. Frågade personalen vid Polonez lounge (Schengen) om jag borde sitta där eller på non-Schengen, de svarade att båda loungerna var likvärdiga. Jag frågade också om det även på non-Schengen fanns en ”Elite”-avdelning som jag läst om någonstans; jadå, var svaret. Pyttsan! Loungen på non-Schengen är jätteliten, ståplats för väldigt många och ingen Elite-sektion. BC-fika inget vidare, såvida man inte dricker Bisonvodka. Mat av polskt stuk. Efterrätter som drunknar i karamellfärg. Jag sa att jag tänkte gå tillbaka till Polonez istället - oh nej, nej, var svaret från Transitguiden, det tar alldeles för lång tid att gå tillbaka dit... :mad: Kanske mitt fel att jag inte kollat igenom alla flygfora bättre i förväg.

Priority boarding betydde för övrigt att Business-passagerarna fick gå på bussen först (yes, bussgate för 787-9), men sedan tryckte man in så många ekonomiklass-passagerare som det gick, tills bussen blev knökfull... Hur tänkte man då...? :confused:
 

Mr Basic

Medlem
Jag sitter på rad två hem på torsdag kväll. Verkar inte vara någon större skillnad, serveringen började idag på vänster sida och från rad ett. Det såg ut som om planet hade haft ett tufft liv fastän det ska vara ganska nytt - paneler som var trasiga lite varstans, skrapmärken mm. Jag kunde fälla in mitt bord, men luckan som ska stänga det utrymmet gick inte att stänga. Listen vid fotutrymmet hade fallit bort.

Sen tyckte jag att transit i WAW var uruselt. Dåligt skyltat. Ganska trånga passager. Frågade personalen vid Polonez lounge (Schengen) om jag borde sitta där eller på non-Schengen, de svarade att båda loungerna var likvärdiga. Jag frågade också om det även på non-Schengen fanns en ”Elite”-avdelning som jag läst om någonstans; jadå, var svaret. Pyttsan! Loungen på non-Schengen är jätteliten, ståplats för väldigt många och ingen Elite-sektion. BC-fika inget vidare, såvida man inte dricker Bisonvodka. Mat av polskt stuk. Efterrätter som drunknar i karamellfärg. Jag sa att jag tänkte gå tillbaka till Polonez istället - oh nej, nej, var svaret från Transitguiden, det tar alldeles för lång tid att gå tillbaka dit... :mad: Kanske mitt fel att jag inte kollat igenom alla flygfora bättre i förväg.

Priority boarding betydde för övrigt att Business-passagerarna fick gå på bussen först (yes, bussgate för 787-9), men sedan tryckte man in så många ekonomiklass-passagerare som det gick, tills bussen blev knökfull... Hur tänkte man då...? :confused:
Instämmer vad gäller skyltningen på WAW, usel.
När jag deboardade var det separat buss förr C/PE, udda att inte nyttja den vid boarding.
Hur upplevde du service/mat ombord, gissar att detta var en dagflygning till ORD? :rolleyes:
 

Vixit

Medlem
Hur upplevde du service/mat ombord, gissar att detta var en dagflygning till ORD? :rolleyes:

Ja det var en dagsflygning, tidtabellen var 1640-1935, i verkligheten blev det 1730-1935. Immigration vid den tiden tog ca 20 minuter, vi kom in i sista svansen av passagerare från en Lufthansakärra (jag hade hellre åkt med dem, men när jag bokade var både LH och LX ca 15,000 spänn dyrare... mina LOT fare categories var D och C, så jag tänkte avboka & köpa nytt om de andra händelsevis gick ner i pris, men de gick istället upp till det dubbla så det blev inget av med det).

Maten var överlag ok, även om de flesta rätterna hade åtminstone en ingrediens som jag tyckte kändes udda i kombinationen. Servicen var praktisk när de skulle leverera hela kabinen det som de måste när de måste, men inte mer än så - vill du ha något är det bäst att gå själv till galley. Killen bredvid mig drack mycket mer än jag gjorde, men han hade problem att få påfyllning (trots att han pratade polska).

Bubbel eller juice vid ombordstigning, tillsammans med en bit kavring med picklad grönsak. Aperitif med riktigt hårda nötter. Alla drinkar serverades från vagnen, utom champagne - när jag bad om det försvann personalen bakom gardinen och kom tillbaka med fyllt glas. På papperet var det Nicolas Feuillatte, huruvida det var det i verkligheten vet jag inte, men smaken var ok.

Till huvudrätten bad jag om vitt vin (Sauvignon Blanc från Marlborough) som tyvärr var rumstempererat... det verkade inte bekymra de andra passagerarna och inte kabinpersonalen heller. De polska tjejerna på andra sidan gången drack Jäger med 7 Up till maten o_O

Efterrättsvagnen kördes ut och kördes sedan tillbaka i galleyn i stort sett orörd.

Ingen erbjöd sig att fylla på glasen när de blev tomma (isåfall hade jag gått tillbaka till skumpan, den var i alla fall kall). Tvärtom så snappade de upp tomma glas och bar iväg dem till diskbrickan så fort de kunde, utan att fråga. Orkade inte protestera.

Under större delen av resan fanns frukt, dryck, muffins mm i galley. Två timmar innan landning serverades till min förvåning alla listade rätter på ett bräde (jag trodde man skulle välja), det var ganska mäktigt, men passade bra då jag faktiskt blivit riktigt hungrig vid det laget.

IFE-fjärren blev jag inte klok på förrän vi nästan var framme, och då var mitt främsta mål så enkelt som att ha en scrollande flight map på skärmen medan jag kollade på eget nedladdat Netflix på min telefon.

Amenity kit är inget värt att skriva om. Stort plus för filten faktiskt, bättre än på både LH och LX. Jag tror att jag kan sova okej på tillbakaresan, är du ca 182 nuddar fotsulor och hjässa kanterna på sätet när du ligger raklång; är du längre måste du krypa ihop på sidan.

Har inga bilder på maten, men menyn var följande:

47107A24-46C0-4BD1-9873-52E12094CF38.jpeg
 

Vixit

Medlem
För oss som ännu inte har flugit LOT - hur är första raden i jämförelse med övriga rader? Likvärdig? Bättre? Sämre?

Så här är övriga rader, enda skillnaden är att det inte finns någon upphöjning mellan passagerarnas fotdynor. Förstår inte varför de inte kunde göra dem lika överallt.

För övrigt avgår LOTs flyg från Chicago från T5 precis som SAS och de använder samma lounge som Air France. Där finns champagne av märket Piper, vilket var detsamma som jag fick i Polarisloungen på T1. Så vill man inte äta i Dining Room på Polaris utan bara ha bubbel, kan man lika gärna gå direkt till T5. Ingen exklusiv lounge för övrigt, själv föredrar jag att sitta i solen på City Winery inne i stan och komma just-in-time till flygplatsen.

A442B300-D0DE-4C29-A9B8-05155A6B3741.jpeg
 
Toppen