Hertz har fortfarande inte skickat några kampanjpoäng till mitt Eurobonus-konto för hyror i september. Däremot påstår de vid upprepade tillfällen sedan november (efter att vid upprepade tillfällen ha påstått att jag inte har rätt till poängen) att de har gjort det. Ingen annan poängkreditering hos Eurobonus har krånglat.
Nu är det redan dags för nästa krångel med Hertz, trodde det kanske skulle bli skillnad om man hyr via annat bonusprogram, denna gång Aegean. Nejdå. Nu påstår Hertz att jag har hyrt med "voucher" som inte ger några poäng!? Jag hyrde såklart på Aegean Car Rental Hertz, den enda sida som genererar poängen jag vill ha.
Jag är så sjukt trött på Hertz nu, det känns som man får tjata sig till varenda kreditering från dem, och mycket värre än så, jag börjar få en känsla av att de myglar systematiskt och hoppas att tillräckligt få tjatar eller bryr sig!
De har till synes bra kampanjer via Eurobonus, men jag kan utifrån min lilla erfarenhet sista halvåret bara uppmana folk att vara försiktiga och inte förvänta sig att poängen bara ramlar in. Intressant nog har jag haft fler hyror med Avis och där har ingen kreditering krånglat.